مرور دوره 21, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
ارزش شناختی در عکاسی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2016-11-21)آنچه مقالهی حاضر میکوشد بدان پاسخ دهد، این پرسش است که آیا عکاسی میتواند بهعنوان منبعی برای شناخت محسوب گردد یا خیر؟ اندیشمندان حوزهی عکاسی با استناد بر جنبهی عینی شکلگیری تصویر عکاسی که دیگر اشکال بازنمایی تصویری ...
-
جهانی شدن رسانهها و طراحی گرافیک
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2016-11-21)امروز سخت نیست که ببینیم رسانهها به طور فزایندهای درحال جهانی شدن هستند و تعریف جدیدی از روش زندگی و شیوههای ارتباط بین انسانها را ارایه میدهند که در آن، تعامل میان فرهنگی، ایجاد روابط، و شیوههای کسب وکار، به راحتی ...
-
تأملی بر بحثهای فلسفی معاصر دربارهی بیمعنایی در هنر
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2016-11-21)هنرها در آفرینش، کاربرد، تفسیر و در نتیجه معنا از هم متفاوتند. دشواریِ دستیابی به معنا، اهمیت مطالعهی معنا و بیمعناییِ هنر را مضاعف میکند. زمانی معنا در واقعیتی جست و جو میشد که اثر هنری بازنمود آن بود، اما در هنر ...
-
کارکردهای طراز در دوره فاطمیان
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2016-11-21)پارچه طراز، از منسوجات نفیس و باارزش در دربار بسیاری از حکمرانان مسلمان مصر بود. بر روی این پارچه، نامها و نشانهای خلفا از طریق سوزندوزی یا شیوه تاپستری نقش میشد. این پارچه به صاحبمنصبان، ماموران دولتی و بعضاً فرمانروایان ...
-
سیر تجسم اسطوره بودا در هنر هند: از نمادین تا فیگوراتیو
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2016-11-21)تجسم بودا در هنر هند همواره ضرورتی توأمان با زندگی، باورها و آیینهای مردم هند بودهاست. این تجسم به دو دوره نمایش بودا بهصورت نمادین و فیگوراتیو قابل تقسیم است. بودا در دوران زندگانیاش با عینیتنگاری خود مخالف بود، و ...
-
تأملاتی بر چرایی پیدایش عکاسی و سرآغاز آن
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2016-11-21)عکاسی در سال 1839 میلادی اعلام رسمی شد اما بذر آن را قرنها پیش کاشته بودند. شواهد نشان میدهد که پدیدن آمدن عکاسی، حاصل نبوغ یک یا چند نفر نبوده، بلکه به علت خواستِ اجتماعیِ مردمی به وجود آمده است که در یک جغرافیای خاص ...
-
بررسی نقوش گیاهی مشترک درآثارمنقوش حسنلو، زیویه، قلایچی، ربط2 و ارتباط آنها با هنر آشور
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2016-11-21)آثار منقوشِ دوران باستان میتوانند سندی برای بررسی افکار و ارتباطات هنری و فرهنگیِ تمدنهای گذشته باشند. مناطق حسنلو، زیویه، قلایچی و ربط 2، متعلق به دوران ماننایی هستند. تعداد زیادی آثار منقوش از این مناطق به دست آمده ...



