مرور دوره 2, شماره 41 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
ارزیابی دیوارنگاری معاصر تهران از دیدگاه مخاطب
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2011-03-21)در این مقاله، نقاشی دیواریهای شهر تهران با توجه به ویژگی های نقاشی دیواری،روابط زیباشناسانه و کارکرد آن در ارتباط با محیط و اهداف اجتماعی، تاریخی و ...، از دیدگاه مخاطبین مورد ارزیابی قرار گرفتهاند. از آنجا که اثر دیواری ...
-
ارزیابی کاربر و کارکرد محصول با رویکرد طراحی تعاملات
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2011-03-21)طراحی تعاملات، نگرشی نظاممند است که توجه خاصی به طراحی در ارزیابی و دریافت از سیستمها برای استفاده انسان داشته و پدیدههای وسیع اطراف آن را مطالعه میکند. در این رویکرد، تعاملات به معنی رفتار، رابطه بین انسان و محصول، ...
-
بافت در نقاشی سه پایهای، از منظر دانش حفظ و مرمت آثار هنری
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2011-03-21)بافت، از عناصر مهم بصری در هنرهای تجسمی است که به صور مختلف به وجود می آید. نقاشی، جسمی چند لایه است که هر لایه آن بافت ویژهی خود را داراست. بافت میتواند ذاتیِ مصالح آمادهی انتخابی به وسیله ی هنرمند، همچون پارچه تکیه ...
-
تأثیر هنرمندان مکتب تبریز در شکل گیری و گسترش مکتب استانبول
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2011-03-21)تاکنون سهمی که هنرمندان ایران در شکل گیری مکتب استانبول داشتند، چندان مورد توجه قرار نگرفته و یا به دلیل عدم دسترسی به منابع دست اول مغفول باقی مانده است. در این مقاله سعی شده هنرمندانی که پس از جنگ چالدران بین شاه اسماعیل ...
-
تجلی آیین ور در نگاره گذر سیاوش از آتش
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2011-03-21)بی شک با توجه به آنکه انگارههای شکل گرفته در هر تمدنی ریشه در اعتقادات و تفکرات آن دوران دارد و از طرفی رمزگشایی هنرِ برآمده از این اعتقادات، بدون شناخت این باورها ممکن نیست، در این مقاله کوشش شد تا با تعمق در یکی از ...
-
جنبش سقاخانه؛ انکشاف و گشودگی تمهیدات و شگردهای زیبایی شناختی هنرهای کهن، قومی و سنتی ایران
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2011-03-21)کاربست عناصر تصویری و جلوههای بصری هنرهای کهن، قومی و سنتی در آثار سقاخانهای ها مورد وثوق همگان است. اما در این التفات، نوع نظرگاه و چگونگی کاربست، اهمیت ویژهای مییابد. گفتمان هویت و سایة سنگین آن در دهههای اخیر بر ...
-
نقش محوری مینیمالیسم در پایان دوران مدرن و بکارگیری نور در آثار دن فلاون
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2011-03-21)قرن بیستم تجربیات متفاوتی را در زمینهی هنر و اندیشه به همراه دارد. پس از جنگ جهانی دوم، جهان در رویارویی با تغییرات گستردهای در زمینههای فلسفی، هنری، سیاسی و اجتماعی قرار میگیرد و تمامی اصول مدرنیسم را به چالش میکشد. ...



