دوره 19, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تزئینات گره چینی در بناهای محله خانه بر ماسوله
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2014-12-22)گره چینی، هنر ایرانی در رده تزئینات هندسی قرار دارد. نظم ساختارهای هندسیای که با نظام مشخصی تکرار میشوند؛ بازآفرینی مداومِ متشابه، ولی نه همسانِ الگوهای خاصِ تزییناتی در هنر گره چینی، چشم را مینوازند. پژوهش حاضر با هدف ...
-
نگاهی به عناصر تاثیرگذار در شکل گیری نگاره ایرانی مطالعه موردی: نگاره زاری بر مرگ رستم در شاهنامه بایسنقری
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2014-12-22)در پدیدآیی نگارهها، همانند تمام آثار فرهنگی دیگر، ساختها، زیرساختها و روساختهای مختلفی دخیلاند. از آنجا که این سه اصطلاح برخاسته از ایدئولوژیهای مدرن هستند، قصد پژوهشگران، لزوما ًدرک اینها از طریق رمزگشایی اثر فرهنگی ...
-
تحلیل بینانشانه ای روابط فرم و فضا
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2014-12-22)امروزه نقدهای نو برای تحلیل و خوانش متون مختلف مورد استفاده قرار میگیرند و نتایج قابل قبولی از خود نشان میدهند. بینامتنیت و نقد بینامتنی ـ و بینانشانهای ـ از آن جملهاند. نقد بینامتنی از دهة 1960 توسط یولیا کریستوا و ...
-
هنر آبستره و حذف روایت
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2014-12-22)به نظر می رسد در راستای دورانی که زبانشناسی و ادبیات تطبیقی نبض مباحث انتقادی را در دست می گیرند، مسیر تجسم به خلقی روایت گریز متمایل می شود که در خلال آن تصویر به سکوت و خلق آبستره به نوعی زبان بصری از فرم میگراید. تصمیم ...



