مرور دوره 18, شماره 3 بر اساس تاریخ انتشار

  • راهبردهای تبلیغاتی در جهت تداوم برند* (مطالعه‌ی لوگوهای مناسبتی گوگل) 

    مهریزی, سمیه؛ خزایی, محمد؛ افهمی, رضا (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2013-09-23)
    چکیده هر تولیدکننده‌ی محصول یا ارایه‌دهنده‌ی خدمات، به‌منظور معرفی محصول یا خدمات و فروش بیشتر نیازمند تبلیغات است. در این میان، توجه به ساخت و گسترش برند از اهمیت ویژه‌ای جهت موفقیت بنگاه‌های اقتصادی در عرصه‌ی ...

  • بررسی کاربرد نماد چشم جهانبین در طراحی شخصیتهای انیمیشنی و مسکاتها در گرافیک امروز* 

    قائمی, شیما؛ مراثی, محسن (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2013-09-23)
      چکیده: تک‌چشم جهان‌بین یکی از معروف‌ترین و پرکاربرد‌ترین نمادهای مورد استفاده فرقه‌‌ های انحرافی چون فراماسونری و شیطان‌پرستی به شمار می‌رود که در سال‌‌های اخیر، استفاده و به‌کارگیری از آن در شخصیت‌های ...

  • زمینه‌مندی اجتماعی- فرهنگی موضوعات و آثار در پژوهش‌های تطبیقی هنر 

    جاوید صباغیان, مقداد؛ سید احمدی زاویه, سید سعید؛ بنی اردلان, اسماعیل (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2013-09-23)
    چکیده زمینه و بستر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که آثار هنری بدان تعلق دارند، از عوامل و وجوه مهمی است که اگر در مطالعات تطبیقی هنرها وارد شود و به دقت مورد بررسی قرار گیرد، بر غنای تبیین‌ها و دستاوردهای نظری این ...

  • تجلی سیمرغ در هنر سفالگری دوران اسلامی‌ ایران 

    حسینی, سیدهاشم (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2013-09-23)
    چکیده موضوع تحقیق پیشِ‌رو، بررسی نحوة انعکاس طرح تزیینی سیمرغ در سفالینه‌ها و کاشی‌های دوران اسلامی‌ ‌ایران است. نگارنده برآنست نخست با تکیه بر برخی منابع تاریخی و ادبی، در کنار شناسایی مشخصات طراحی و مفاهیم نمادین ...

  • رویکردی متفاوت به دیگری در هنر: با یک رویکرد لومانی 

    بختیاریان, مریم (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2013-09-23)
    چکیده در رویکرد لومانی، هنر به­مثابه سیستمی اجتماعی از جنس ارتباطاتِ غیرمستقیم و فرازبانی است که با ابتنا بر عملکردهای خود-ارجاع، فروبسته عمل می­کند. سیستم با رجوع به عملکردهای پیشین در افق­ زمانی گذشته، افق زمانی ...

  • پوشاک ایرانی ایزد مهر، نمادی شرقی در فرهنگ و تجلیات میترا در غرب 

    دادور, ابوالقاسم؛ میرعمادی, سید علی (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2013-09-23)
    چکیده پوشاک مردمان ِایران زمین در دوران باستان از مواردی است که نقش بسزایی در فرهنگِ این سرزمین ایفا می کند و در پوشاک ایزدمهر، الگوی ایرانی را می توان دید. با حضور این کیش در اروپا، پوشاک ایرانی مهر به عنوان لباس ...