| dc.contributor.author | سیف, محمدسعید | fa_IR |
| dc.contributor.author | محله, ابراهیم امینی ماندی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T20:11:21Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T20:11:21Z | |
| dc.date.available | 1399-08-01T20:11:21Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-22T20:11:21Z | |
| dc.date.issued | 2003-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1382-03-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سیف, محمدسعید, محله, ابراهیم امینی ماندی. (1382). محاسبه مقاومت کاتامارانهای تندرو و ارزیابی تاثیر فرم بدنه بر عملکرد آنها. نشریه دانشکده فنی, 37(1) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 0803-1026 | |
| dc.identifier.uri | https://jfe.ut.ac.ir/article_14384.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/461117 | |
| dc.description.abstract | در این مقاله روابطی برای محاسبه مقاومت و تریم کاتامارانهایPlaning در آب آرام ارائه
میشود.این کار بااستفاده از روابط تجربی Savitsky برای شناورهای Planing و اصلاح آنها برای شناورهای دو بدنه ای Planing صورت میگیرد. براساس روش ارائه شده،نرم افزاری تهیه شده است که با استفاده از این نرم افزار منحنی های مقاومت و تریم یک کاتاماران در سرعتهای مختلف قابل محاسبه است .همچنین با کمک نرم افزار مورد نظر،تأثیر برخی پارامترهای مهم(از قبیل وزن جابجایی،موقعیت طولی مرکز ثقل،زاویه Deadrise،نسبت طول به عرض شناور و فاصله نیم بدنه ها از یکدیگر روی عملکرد شناور بررسی گردیده است. این ارزیابی میتواند برای طراحان و پیش بینی های اولیه اینگونه شناورها در مرحله طراحی مقدماتی بسیار مفید باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 364 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشکده فنی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه دانشکده فنی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | University College of Engineering | en_US |
| dc.subject | شناور Planing | fa_IR |
| dc.subject | شناورهای تندرو | fa_IR |
| dc.subject | کاتاماران | fa_IR |
| dc.title | محاسبه مقاومت کاتامارانهای تندرو و ارزیابی تاثیر فرم بدنه بر عملکرد آنها | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 37 | |
| dc.citation.issue | 1 | |