| dc.contributor.author | نیکخواه, محمود | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینی, سید مجدالدین میرمحمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T20:11:16Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T20:11:17Z | |
| dc.date.available | 1399-08-01T20:11:16Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-22T20:11:17Z | |
| dc.date.issued | 2003-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1382-03-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نیکخواه, محمود, حسینی, سید مجدالدین میرمحمد. (1382). ارائه یک مدل فیزیکی برای مطالعه رانش خاک تحت اثر سربارهای استاتیکی و سیکلی. نشریه دانشکده فنی, 37(1) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 0803-1026 | |
| dc.identifier.uri | https://jfe.ut.ac.ir/article_14379.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/461112 | |
| dc.description.abstract | یکی از عوامل اصلی در طراحی و ساخت ایمن دیوارهای حائل ، شناخت کمی و کیفی رانش های وارد به این دیوارها میباشد. مدلهای آزمایشی و تحلیلی بسیاری جهت تخمین رانش خاک تحت شرایط استاتیکی ارائه شده است. گرچه هنوز اختلافاتی میان نتایج رانش خاک بر مبنای اندازه گیری مستقیم روی مدل های فیزیکی بزرگ و مدل های تحلیلی،حتی در شرایط استاتیکی،وجود دارد. لیکن نحوه توزیع رانش خاک ونقطه اثر آن در این شرایط،توسط روشها و آئین نامه های مختلف نسبتاً به روشنی تعریف شده است. مشکل اساسی در این زمینه هنگامی پیش می آید که رانش دینامیکی مورد نظر باشد. نظرات و توصیه های مختلفی در خصوص نحوه توزیع و نقطه اثر رانش خاک در این شرایط وجود دارد. اما استفاده از آنها نیازمند بررسی و ارزیابی شرایط خاصی که این توصیه ها بر مبنای آنها بدست آمده،می باشد. در این مقاله ساخت یک مدل آزمایشی جهت مطالعه رانش خاک تحت اثر سربارهای استاتیکی و سیکلی تشریح شده است. به کمک این مدل، آزمایش های وسیعی در شرایط مختلف روی یک مدل دیوار حائل انجام گرفته ونتایج قابل ملاحظه ای پیرامون کم و کیف رانش خاک بر دیوارهای حائل بدست آمده که بخشی از نتایج مربوط به تعیین رانش خاک تحت اثر سربارهای استاتیکی و سیکلی در این مقاله ارائه شده اند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 948 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشکده فنی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه دانشکده فنی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | University College of Engineering | en_US |
| dc.subject | بارش ماسه | fa_IR |
| dc.subject | تنش سنج الکتریکی | fa_IR |
| dc.subject | دیوار حائل | fa_IR |
| dc.subject | رانش خاک | fa_IR |
| dc.subject | سربار استاتیکی | fa_IR |
| dc.subject | سربار سیکلی | fa_IR |
| dc.subject | سیستم قرائت و ضبط داده ها | fa_IR |
| dc.subject | سیلندر بادی | fa_IR |
| dc.subject | سلول بار | fa_IR |
| dc.subject | کرنش سنج الکتریکی | fa_IR |
| dc.subject | مدل فیزیکی | fa_IR |
| dc.title | ارائه یک مدل فیزیکی برای مطالعه رانش خاک تحت اثر سربارهای استاتیکی و سیکلی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 37 | |
| dc.citation.issue | 1 | |