مرور دوره 37, شماره 3 بر اساس عنوان

در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11

  • ارائه روش ماتریسهای تبدیل برای حل مسائل هدایت حرارتی معکوس 

    نیا, علی بهبهانی؛ کوثری, فرشاد (دانشکده فنی, 2003-11-22)
    در مقاله حاضر با ترکیب روشهای تخمین توابع متوالی (SFSM) و روش تقابل دوگانه اجزاء مرزی (DRBEM) یک روش جدید برای حل مسائل معکوس هدایت حرارتی با خواص ترمو فیزیکی ثابت ارائه گردیده است. در روش حاضر تخمین شرط مرزی مجهول با ...

  • استفاده از تئوری منطق فازی برای انتخاب فولاد ابزار مناسب 

    توحیدی, ناصر؛ مقدم, رضا توکلی (دانشکده فنی, 2003-11-22)
    انتخاب جنس فولادهای ابزار برای تامین نیازهای مشتری منحصر به یک نوع فولاد نیست در واقع هر مشتری نیازهای خود را در یک محدوده بیان می کند از طرف دیگر مشخصات فنی فولادهای ابزار مطلق نیست و همواره از میانگین مقدرای انحراف دارد ...

  • اعمال روش نیمه لاگرانژی – نیمه ضمنی برای حل معادلات اب کم عمق 

    اصفهانیان, وحید؛ اشرفی, خسرو (دانشکده فنی, 2003-11-22)
    در این مقاله روش نیمه لاگرانژی نیمه ضمنی برای حل معادلات آب کم عمق در مختصات کارتزین به کار برده شده است و برای حل معادلات اب کم عمق از شبکه c – آراکاوا استفاده شده است . روش نیمه گرانژی که به صورت نیمه ضمنی به معادلات آب ...

  • آنالیز غیر خطی دو صفحه دایروی و حلقوی با اتصال فنر حلزونی خطی 

    نائی, محمد حسن؛ محمدی, مرتضی (دانشکده فنی, 2003-11-22)
    در این مقاله آنالیز غیر خطی دو صفحه دایروی و حلقوی که توسط فنرهای پیچشی خطی به یکدیگر متصل شده اند و تحت بار یکنواخت نسبتاً بزرگ واقع شده‌اند مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به دخالت نیروهای غشائی معادلات دیفرانسیل حاکم ...

  • بهبود شاخصهای فرمان پذیری خودرو از طریق بهینه‌سازی هندسی مکانیزم فرمان 

    کاظمی, رضا؛ پناهی, مسعود شریعت؛ اسماعیلی, حمید رضا حاجی (دانشکده فنی, 2003-11-22)
    فرمان پذیری یک خودرو که بیانگر رفتار دینامیکی آن در حرکت بر روی مسیرهای منحنی است متاثر از ویژگیهای هندسی و عملکردی ساز و کارهای گوناگون به کار رفته در خودرو نظیر سیستم فرمان، سیستم تعلیق و سیستم ترمز می‌باشد. بر این اساس ...

  • تاثیر دما و ریز ساختار اولیه بر رفتار خستگی فولادهای کربن متوسط حاوی و عاری وانادیم 

    قربانی, جعفر؛ هنزکی, عباس زارعی؛ حسینی, محمد حسین شاه؛ محله, امید گل (دانشکده فنی, 2003-11-22)
    امروزه بسیاری از قطعات خودروها بویژه قطعات سیستم تعلیق و دینامیک خودرو از فولادهای میکرو آلیاژی تهیه می‌شوند. تجربه نشان داده است که دمای این قطعات ضمن تحمل بارهای سیکلی در حین کاربری تا حدود 200 درجه C بالا می‌رود فولادهای ...

  • تحلیل انتقال حرارت به روش جابجائی مختلط در سرمایش پره های سوزنی 

    شکوهمند, حسین؛ حسینی, حمید رضا (دانشکده فنی, 2003-11-22)
    در این مقاله ف«آیند خنک سازی پره های سوزنی شکل جابجایی مختلط مورد بررسی قرار گرفته شده است. به منظور افزایش انتقال حرارت از پره ها و نیز ازدیاد نیروی درافت سیال دودکش در بالای پایه نگهدارنده پره ها منظور شده است مجموعه پره ...

  • حل عددی معادلات آب کم عمق با استفاده از روش فشرده 

    اصفهانیان, وحید؛ قادر, سرمد (دانشکده فنی, 2003-11-22)
    در این مقاله حل عددی شکل پایستار معادلات اب کم عمق در صفحه b با استفاده از روش فشرده مرتبه چهارم ارائه می شود . معادلات آب کم عمق در واقع بیان کننده حرکت یک جو یا اقیانوس یک لایه ای همراه با تقریب هیدوستاتیک می باشند، که ...

  • شبیه‌سازی دینامیک حباب حاصل از انفجار زیر آب با استفاده از روش گودونفی مرتبه سوم لاگرانژی 

    مظاهری, کیومرث؛ طاهری, پیمان (دانشکده فنی, 2003-11-22)
    عمده ترین تفاوت میان انفجار زیر آب و انفجارهای معمولی (انفجار در هوا) مربوط به دینامیک محصولات انفجار است.در انفجار زیر آب توده گازی حاصل از انفجار میدان فشار خاصی در آب تولید می‌کند که شامل موج ضربه ای اولیه و پالسهای ...

  • عملیات حرارتی همگن سازی چدنهای نشکن از طریق ذوب جزئی 

    آبادی, محمد نیلی احمد؛ یزدی, مسعود مصلایی پور (دانشکده فنی, 2003-11-22)
    یکی از مشکلات اساسی حین انجماد چدنهای نشکن جدایش عناصر آلیاژی می باشد جدایش عناصر آلیاژی منجر به افت خواص چدنهای نشکن به منظور نشکن آستمپر شده می شود در این پژوهش ضمن بررسی نحوه توزیع عناصر آلیاژی گرافیت زا و کاربید زا در ...

  • مطالعات ریز ساختاری آلومینای ریز دانه محتوی کربن و اکسید منیزیم 

    کلانتر, مهدی؛ کرامپون, جک (دانشکده فنی, 2003-11-22)
    جهت تهیه آلومینای ریز دانه و عاری از هرگونه رشد دانه غیر نرمال لازم است شرایط خاصی در رابطه با مواد اولیه (پودر میکرونی با خلوص بالا) و شرایط پخت (دما، زمان، فشار مکانیکی و اتمسفر کوره) اعمال شود. بالاترین تراکم پذیری تا ...