دوره 43, شماره 4

 

ارسال های اخیر

  • شبیه‌سازی المان محدود فرایند برش متعامد و تعیین ضخامت لایه چسبنده به ابزار در ناحیه دوم برش 

    نوروزی فرد, وحید؛ یوسفی کما, عقیل (دانشکده فنی, 2009-08-23)
    در این مقاله، با استفاده از یک مدل دوبعدی با شرایط کرنش صفحه‌ای و کد المان محدود LS-DYNA آنالیز مکانیکی- حرارتی همزمان بر فرایند برش متعامد انجام شده است. تنش سیلان ماده بااستفاده از مدل ترکیبی جانسون- کوک و اصطکاک در فصل ...

  • تحلیل تنش ناشی از FOD روی یک پره توربین گاز از جنس سوپرآلیاژ پایه نیکل 

    مرندی, سید مسعود؛ تاجداری, مهدی؛ رحمانی, خسرو (دانشکده فنی, 2009-08-23)
    خسارت ناشی از برخورد جسم خارجی1 به پره‌ها به طور معمول در اثر ورود اجسام سخت از جمله شن، سنگ و یا قسمتی از اجزای جدا شده‌ موتور به داخل توربین، ایجاد می‌شود. تحت بدترین شرایط، FOD می‌تواند منجر به خسارت‌های شدید ساختاری ...

  • کنترل بهینة شار حرارتی سطحی در یک جسم دوبعدی با خواص وابسته به دما 

    کوثری, فرشاد؛ عظیمی, سیدمرتضی (دانشکده فنی, 2009-08-23)
    در این مقاله کنترل شار حرارتی سطحی در یک جسم دو‌بعدی با شکل دلخواه برای دستیابی به میدان دمایی با توزیع مشخص در مدت زمان معلوم بررسی شده است. روش گرادیان مزدوج به همراه معادلة الحاقی به عنوان روشی مفید برای حل این مسئله ...

  • تحلیل سه‌بعدی اکستروژن مستقیم با روش قاچی و المان محدود 

    صمدی قوشچی, امین؛ ابری نیا, کارن؛ بشارتی گیوی, محمدکاظم (دانشکده فنی, 2009-08-23)
    روش تحلیل قاچی مدت زیادی است که برای حل مسائل شکل‌دهی فلزات به کار می‌رود. البته به دلیل محدودیت در فرمولاسیون، استفاده از آن محدود به مسائل تقارن محوری و کرنش صفحه‌ای شده است. در این مقاله یک فرمولاسیون جدید پیشنهاد شده ...

  • فرایند کشش عمیق استوانه‌های با نسبت کشش خیلی بالا 

    فرجی, قادر؛ بشارتی گیوی, محمدکاظم؛ یارمحمدی, سعید؛ موسوی مشهدی, محمود (دانشکده فنی, 2009-08-23)
    در این مقاله، فرآیند کشش عمیق استوانه‌های با نسبت کشش حدود 9 با استفاده از روش المان محدود و آزمایش‌های تجربی انجام گرفته است. کشش استوانه‌های با نسبت کشش بالا بدون عملیات آنیل در وسط فرآیند بسیار مشکل است و از طرفی اضافه ...

  • بررسی برخورد از جلوی یک خودروی سواری و آثار استفاده از سپر کامپوزیتی 

    شرعیات, محمد؛ گنجی¬پور, عباس (دانشکده فنی, 2009-08-23)
    در این پژوهش، با به کارگیری مدل المان محدود کامل یک خودروی سواری ملی، تلاش شده است که نقش اجزاء و مجموعه‌های گوناگون در جذب انرژی ناشی از برخورد از جلو، پیدا شده و با تغییر ضخامت برخی از اجزایی که سهم بیشتری در جذب انرژی ...

  • ساخت ماکرو با هدف رهگیری دو پدیده چروکیدگی و ترکیدگی در فرآیند هیدروفرمینگ لوله 

    حسینی صفری, کیوان؛ موسوی مشهدی, محمود (دانشکده فنی, 2009-08-23)
    برای جلوگیری از وقوع ایرداهای محتمل در فرآیند هیدروفرمینگ لوله (کمانش، چروکیدگی و ترکیدگی)، تعیین مسیر بارگذاری مناسب (فشار داخلی- جا‌به‌جایی محوری) ضروری به نظر می‌رسد. در فعالیت حاضر با استفاده از روابط تئوریک موجود در ...

  • مدل‌سازی اجزای محدود برش ماده فولادی با جت آب دارای ذرات برنده 

    تکفلی, مهدی؛ یوسفی کما, عقیل (دانشکده فنی, 2009-08-23)
    مدل‌سازی عددی روش‌های ماشین‌کاری در تحلیل پارامتری و بهینه‌سازی این روش‌ها سودمند هستند. در این مقاله با استفاده از روش اجزای محدود غیرخطی، مدلی عددی از فرایند برش یک ماده فولادی با استفاده از جت آب دارای ذرات برنده (AWJ) ...