• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    محتوای آموزشی دوره های آموزش زبان با اهداف خاص کانون زبان ایران: ارزیابی سطوح کلان، میانی، و خرد

    (ندگان)پدیدآور
    عطایی, محمودرضابابایی, عصمتتقدمی, محمد شاهین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    334.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    موفقیت یک دورۀ آموزشی مستلزم نیازسنجی، به روزرسانی مستمر و همچنین حصول اطمینان از درک متقابل و همسوی افراد ذینفع در سطوح کلان، میانی و خرد از جنبه‌های مختلف آموزشی آن دوره است. در این پژوهش، برای فراهم سازی بایسته های بازنگری و رفع اشکالات احتمالی دوره‌های نوپای آموزش زبان با اهداف خاص کانون زبان ایران صورت گرفته است. در این پژوهش که بخشی از یک برنامۀ پژوهشی گسترده است، با بهره گیری از پرسشنامه و مصاحبه‌های کیفی نیمه-ساختارمند استوار بر چارچوب نظری بالدف و کپلان (2005)، نظرات افراد در سطوح کلان، میانی و خرد کانون زبان ایران در زمینۀ محتوای آموزشی دوره‌های آموزش زبان با اهداف ویژۀ کانون زبان ایران بررسی و نتایج با بهره گیری از تحلیل محتوا و آمار توصیفی به صورت کیفی و کمی گزارش شده است. بررسی نتایج پژوهش موجود نشان از تفاوت و گاه تناقض برداشت افراد در سطوح مختلف دارد که پرداختن به آن می‌تواند نقطۀ شروع مناسبی برای بازبینی و به روزرسانی دوره‌ها باشد.
    کلید واژگان
    آموزش زبان با اهداف خاص
    کانون زبان ایران
    ارزیابی دوره های آموزشی
    به روز رسانی دوره های آموزشی
    فهم متقابل

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-12-22
    1397-10-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    The University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استاد تمام آموزش زبان انگلیسی/ دانشگاه خوارزمی تهران
    دانشیار رشته آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری تخصصی رشته آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

    شاپا
    2588-4123
    2588-7521
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jflr.2018.247786.435
    https://jflr.ut.ac.ir/article_68975.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/459731

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب