• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطۀ بین درک معلمان زبان انگلیسی از دانش پایه و حس خودکارآمدی و رابطۀ بین آنها در بافت ایرانی

    (ندگان)پدیدآور
    نیرنیا, اکرمحسینی, نیما
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    455.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    دربارۀ شناختی که معلمان زبان انگلیسی از خودکارامدی و دانش پایه دارند، مطالعه‌های اندکی انجام گرفته است. این مطالعه، رابطۀ بین دانش پایۀ معلمان و خودکارامدی آنان را بررسی می‌کند و مشخص می‌کند که آیا تجربۀ معلمان زبان انگلیسی بر شناختی که آنها از خودکارامدی و دانش پایه دارند، تأثیر دارد یا خیر. با استفاده از دو پرسشنامه چند گزینه‌ای طیف لیکرت، داده‌ها از 160 معلم زبان انگلیسی جمع‌آوری شدند. شرکت‌کنندگان در این مطالعه به دو گروه با‌تجربه و کم-تجربه تقسیم‌بندی شدند. تحلیل داده‌ها نشان داد که دانش پایه به میزان قابل توجهی خودکارامدی را پیش‌بینی می کند. همچنین در دانش پایه و خودکارامدی، گروهی که با‌تجربه بودند نسبت به گروهی که کم‌تجربه بودند، عملکرد بهتری داشتند. این مطالعه نشان داد که تجربه بر شناخت و عملکرد معلمان زبان انگلیسی در بافتار ایران نقش مثبتی دارد. کلمات کلیدی: خودکارامدی معلمان، دانش پایه معلمان، تجربه معلمان، معلم با تجربه، معلم کم تجربه
    کلید واژگان
    خود کارآمدی معلمان
    دانش پایه معلمان
    تجربه معلمان
    معلم با تجربه
    معلم کم تجربه

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    The University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    مدیر گروه زبانهای خارجی دانشگاه علم و صنعت ایران
    dfgh

    شاپا
    2588-4123
    2588-7521
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jflr.2019.262505.534
    https://jflr.ut.ac.ir/article_72484.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/459725

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب