| dc.contributor.author | زارع بهتاش, اسماعیل | fa_IR |
| dc.contributor.author | فرخیپور, سجاد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T19:49:21Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T19:49:21Z | |
| dc.date.available | 1399-08-01T19:49:21Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-22T19:49:21Z | |
| dc.date.issued | 2019-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-03-15 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-12-24 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | زارع بهتاش, اسماعیل, فرخیپور, سجاد. (1398). بررسی تأثیر مداخله پویا بر توانش زبانآموزان در تعبیر آرایههای معنوی متون ادبی. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی, 9(2), 493-514. doi: 10.22059/jflr.2019.278032.610 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2588-4123 | |
| dc.identifier.issn | 2588-7521 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/jflr.2019.278032.610 | |
| dc.identifier.uri | https://jflr.ut.ac.ir/article_72478.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/459719 | |
| dc.description.abstract | در رویکردهای نوین به آموزش زبان دوم، رسیدن به توانش کامل ارتباطی یک هدف اصلی است. شواهد نشان داده است که فراگیران زبان دوم در تعبیر آرایههای معنوی این متون همیشه مشکلاتی داشتهاند. از آنجایی که نظریههای زبانشناختیِ ناظر بر صنایع ادبی فاقد رویکردهای آموزشی کاربردی برای برونرفت از این مشکلات است، تحقیق حاضر در یک تلاش نوآورانه، از الگوی تداخلی ارزشیابی پویا برای ارتقاء توانایی زبانآموزان در تعبیر آرایههای معنوی بهره برده است. برای این منظور، در یک طرح تحقیقاتی آزمایشی پیشآزمون- مداخله- پسآزمون، از الگوی تداخلی الجفره و لنتلف (1994) بر روی 10 دانشجوی رشته زبان و ادبیات انگلیسی استفاده شد. نتایج آزمون تی جفتی حاصل از این مداخله، که بر روی آثار نظم و نثر ادگار آلنپو انجام شد، نشان داد که مداخله پویا به نحوی معنادار باعث افزایش توانش شرکتکنندگان در تعبیر آرایههای معنوی متون ادبی شده است. این یافتهها برای معلمان زبان و ادبیات انگلیسی، محققان زبانشناسی کاربردی و برنامهریزان آموزشی و درسی در حوزه یادگیری زبان دوم کاربرد دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 276 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.publisher | The University of Tehran | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Foreign Language Research Journal | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/jflr.2019.278032.610 | |
| dc.subject | آرایههای ادبی | fa_IR |
| dc.subject | ادبیات انگلیسی | fa_IR |
| dc.subject | ادگار آلنپو | fa_IR |
| dc.subject | ارزشیابی پویا | fa_IR |
| dc.subject | توانش | fa_IR |
| dc.title | بررسی تأثیر مداخله پویا بر توانش زبانآموزان در تعبیر آرایههای معنوی متون ادبی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه زبان انگلیسی، دانشکده مدیریت و علوم انسانی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه زبان انگلیسی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 493 | |
| dc.citation.epage | 514 | |