نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزارع بهتاش, اسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorفرخی‌پور, سجادfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T19:49:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T19:49:21Z
dc.date.available1399-08-01T19:49:21Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T19:49:21Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-03-15en_US
dc.date.submitted1397-12-24fa_IR
dc.identifier.citationزارع بهتاش, اسماعیل, فرخی‌پور, سجاد. (1398). بررسی تأثیر مداخله پویا بر توانش زبان‌آموزان در تعبیر آرایه‌های معنوی متون ادبی. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی, 9(2), 493-514. doi: 10.22059/jflr.2019.278032.610fa_IR
dc.identifier.issn2588-4123
dc.identifier.issn2588-7521
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jflr.2019.278032.610
dc.identifier.urihttps://jflr.ut.ac.ir/article_72478.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/459719
dc.description.abstractدر رویکردهای نوین به آموزش زبان دوم، رسیدن به توانش کامل ارتباطی یک هدف اصلی است. شواهد نشان داده ‌است که فراگیران زبان دوم در تعبیر آرایه‌های معنوی این متون همیشه مشکلاتی داشته‌اند. از آنجایی که نظریه‌های زبانشناختیِ ناظر بر صنایع ادبی فاقد رویکردهای آموزشی کاربردی برای برون‌رفت از این مشکلات است، تحقیق حاضر در یک تلاش نوآورانه، از الگوی تداخلی ارزشیابی پویا برای ارتقاء توانایی زبان‌آموزان در تعبیر آرایه‌های معنوی بهره برده است. برای این منظور، در یک طرح تحقیقاتی آزمایشی پیش‌آزمون- مداخله- پس‌آزمون، از الگوی تداخلی الجفره و لنتلف (1994) بر روی 10 دانشجوی رشته زبان و ادبیات انگلیسی استفاده شد. نتایج آزمون تی جفتی حاصل از این مداخله، که بر روی آثار نظم و نثر ادگار آلن‌پو انجام شد، نشان داد که مداخله پویا به نحوی معنادار باعث افزایش توانش شرکت‌کنندگان در تعبیر آرایه‌های معنوی متون ادبی شده است. این یافته‌ها برای معلمان زبان و ادبیات انگلیسی، محققان زبانشناسی کاربردی و برنامه‌ریزان آموزشی و درسی در حوزه یادگیری زبان دوم کاربرد دارد.fa_IR
dc.format.extent276
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherThe University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجیfa_IR
dc.relation.ispartofForeign Language Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jflr.2019.278032.610
dc.subjectآرایه‌های ادبیfa_IR
dc.subjectادبیات انگلیسیfa_IR
dc.subjectادگار آلن‌پوfa_IR
dc.subjectارزشیابی پویاfa_IR
dc.subjectتوانشfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر مداخله پویا بر توانش زبان‌آموزان در تعبیر آرایه‌های معنوی متون ادبیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه زبان انگلیسی، دانشکده مدیریت و علوم انسانی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهارfa_IR
dc.contributor.departmentگروه زبان انگلیسی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهارfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue2
dc.citation.spage493
dc.citation.epage514


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد