• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر مداخله پویا بر توانش زبان‌آموزان در تعبیر آرایه‌های معنوی متون ادبی

    (ندگان)پدیدآور
    زارع بهتاش, اسماعیلفرخی‌پور, سجاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    276.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در رویکردهای نوین به آموزش زبان دوم، رسیدن به توانش کامل ارتباطی یک هدف اصلی است. شواهد نشان داده ‌است که فراگیران زبان دوم در تعبیر آرایه‌های معنوی این متون همیشه مشکلاتی داشته‌اند. از آنجایی که نظریه‌های زبانشناختیِ ناظر بر صنایع ادبی فاقد رویکردهای آموزشی کاربردی برای برون‌رفت از این مشکلات است، تحقیق حاضر در یک تلاش نوآورانه، از الگوی تداخلی ارزشیابی پویا برای ارتقاء توانایی زبان‌آموزان در تعبیر آرایه‌های معنوی بهره برده است. برای این منظور، در یک طرح تحقیقاتی آزمایشی پیش‌آزمون- مداخله- پس‌آزمون، از الگوی تداخلی الجفره و لنتلف (1994) بر روی 10 دانشجوی رشته زبان و ادبیات انگلیسی استفاده شد. نتایج آزمون تی جفتی حاصل از این مداخله، که بر روی آثار نظم و نثر ادگار آلن‌پو انجام شد، نشان داد که مداخله پویا به نحوی معنادار باعث افزایش توانش شرکت‌کنندگان در تعبیر آرایه‌های معنوی متون ادبی شده است. این یافته‌ها برای معلمان زبان و ادبیات انگلیسی، محققان زبانشناسی کاربردی و برنامه‌ریزان آموزشی و درسی در حوزه یادگیری زبان دوم کاربرد دارد.
    کلید واژگان
    آرایه‌های ادبی
    ادبیات انگلیسی
    ادگار آلن‌پو
    ارزشیابی پویا
    توانش

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    The University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    گروه زبان انگلیسی، دانشکده مدیریت و علوم انسانی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
    گروه زبان انگلیسی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

    شاپا
    2588-4123
    2588-7521
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jflr.2019.278032.610
    https://jflr.ut.ac.ir/article_72478.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/459719

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب