بررسی رویکرد معلمان و فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی نسبت به آموزش ضمنی و صریح تلفظ
(ندگان)پدیدآور
باقری نویسی, رضاتوحیدی راد, اویسنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مطالعه ی حاضر به بررسی رویکرد معلمان و زبان آموزان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی نسبت به آموزش ضمنی و صریح تلفظ پرداخته است. به همین منظور، ۷۱ معلم و ۸۸ زبان آموز، نسخه ی تعدیل شده از پرسشنامه ی "گرایش و انگیزه های زبان آموزان نسبت به تلفظ" که توسط ساردینیا، لی و کاسی (۲۰۱۴)و پرسشنامه ی دیگری را که توسط لی (۲۰۰۰) طراحی شده بود را کامل کردند. نتایج نشان داد که زبان آموزان نسبت به معلمان گرایش و نگرش مثبت تری در خصوص آموزش تلفظ داشتند. در مقایسه با فراگیران مبتدی و پیشرفته، زبان آموزان با سطح متوسط نگرش مثبت تری نسبت به آموزش تلفظ داشتند. به علاوه، هم معلمان و هم زبان آموزان، تمایل بیشتری به آموزش ضمنی تلفظ از خود نشان دادند. در نتیجه، مواد آموزشی باید به گونه ای طراحی شوند که زبان آموزان به سوی روش های ضمنی آموزش تلفظ ترغیب شوند. ضمنا معلمان نیز باید زمینه ی لازم برای فراگیری ضمنی تلفظ توسط زبان آموزان در محیط کلاس را فراهم کنند.
کلید واژگان
گرایشآموزش ضمنی
آموزش صریح
تلفظ
زبان آموزان
معلمان
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
دانشگاه تهرانThe University of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار،گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه قم، قم، ایرانمدرس، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه قم
شاپا
2588-41232588-7521




