بررسی دیدگاههای استادان رشتۀ آموزش زبان انگلیسی ایران نسبت به پژوهش:مطالعه ترکیبی
(ندگان)پدیدآور
بابایی, عصمتهاشمی, محمدرضاامینی فارسانی, محمدنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
دهه ی گذشته شاهد یک پیشرفت شگرف در حوزه ی تحقیقات آموزش عالی از جمله زبان شناسی کاربردی بوده است. در این راستا، مطالعه ی حاضر به بررسی مفهوم تحقیق از دیدگاه اساتید هیأت علمی رشته ی زبان شناسی کاربردی در ایران می پردازد. در این پژوهش ترکیبی متوالی، نتایج کمی از طریق پیمایش 140 عضو هیأت علمی که بصورت نمونه ای هدفمند انتخاب شده بودند، حاصل شد. سپس نتایج کیفی از طریق مصاحبه با 12 عضو هیأت علمی جهت درک عمیق تر آن ها از مفهوم تحقیق بدست آمد. براساس نتایج کمی، اساتید تحقیقاتی که شامل "طرح های تجربی" و "روش های ترکیبی" می باشند را بیشتر به عنوان تحقیق می پذیرند. همچنین دیدگاه پاسخ دهندگان پیرامون مفهوم تحقیق بیانگر ویژگی های دقیق و سخت گیرانه ی آن ها در پارادایم های کمی، کیفی، و ترکیبی می باشد. در این مطالعه، یافته های کیفی به تبیین یافته های کمی پیرامون جایگاه تحقیق از دیدگاه اساتید هیأت علمی پرداخته است.
کلید واژگان
"اعضای هیأت علمی""تحقیقات آموزشی"
"روش تحقیق ترکیبی"
"زبان شناسی کاربردی"
"مفهوم تحقیق"
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2016-09-221395-07-01
ناشر
دانشگاه تهرانThe University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار زبان انگلیسی دانشگاه خوارزمی تهراناستادیار زبان انگلیسی دانشگاه خوارزمی تهران
دانشجوی دکتری زبان انگلیسی دانشگاه خوارزمی تهران
شاپا
2588-41232588-7521




