نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفتحی, جلیلfa_IR
dc.contributor.authorشیرازی زاده, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T19:48:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T19:48:25Z
dc.date.available1399-08-01T19:48:25Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T19:48:25Z
dc.date.issued2019-04-21en_US
dc.date.issued1398-02-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-30en_US
dc.date.submitted1396-10-09fa_IR
dc.identifier.citationفتحی, جلیل, شیرازی زاده, محسن. (1398). تقویت یادگیری خودتنظیمی زبان‌آموزان ایرانی: بررسی تاثیر خودسنجی و همسال‌سنجی در مهارت نگارش در زبان دوم. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی, 9(1), 123-146. doi: 10.22059/jflr.2019.249081.446fa_IR
dc.identifier.issn2588-4123
dc.identifier.issn2588-7521
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jflr.2019.249081.446
dc.identifier.urihttps://jflr.ut.ac.ir/article_70890.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/459655
dc.description.abstractخود-تنظیمی به عنوان توانایی افراد در تنظیم و هدایت احساسات، عواطف، افکار و رفتارخود و یادگیری مفهومی است که در روانشناسی تربیتی و آموزش توجه زیادی را به خود جلب کرده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی دو روش خودسنجی و همسال‌سنجی در یک دوره آموزش مهارت نوشتاری در بهبود یادگیری خود-تنظیمی بوده است. بدین منظورهفتاد و نه زبان آموز با مهارت زبانی متوسط در قالب سه کلاس دست نخورده در این مطالعه شرکت نمودند. یکی از کلاسها به عنوان گروه خودسنجی، کلاس دیگر گروه همسال‌سنجی و گروه سوم هم به عنوان گروه کنترل که در آن سنجش توسط خود معلم انجام می شد در نظر گرفته شد. پس از انجام مداخله و آموزش مربوط به هر گروه وبا توجه به نمرات پیش آزمون و پس آزمون هر سه گروه در آزمون یادگیری خود-تنظیمی، نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که خود-سنجی و همسال‌سنجی تاثیر مثبتی بر افزایش میزان یادگیری خودتنظیمی داشتند. بررسی بیشتر داده ها بیانگر این بود که تفاوت معنی داری بین گروه خودسنجی و همسال‌سنجی وجودنداشت.fa_IR
dc.format.extent287
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherThe University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجیfa_IR
dc.relation.ispartofForeign Language Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jflr.2019.249081.446
dc.subjectخودسنجیfa_IR
dc.subjectهمسال-سنجیfa_IR
dc.subjectخودتنظیمیfa_IR
dc.subjectمهارت نوشتاریTfa_IR
dc.titleتقویت یادگیری خودتنظیمی زبان‌آموزان ایرانی: بررسی تاثیر خودسنجی و همسال‌سنجی در مهارت نگارش در زبان دومfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه الزهراfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue1
dc.citation.spage123
dc.citation.epage146


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد