| dc.contributor.author | فتحی, جلیل | fa_IR |
| dc.contributor.author | شیرازی زاده, محسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T19:48:25Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T19:48:25Z | |
| dc.date.available | 1399-08-01T19:48:25Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-22T19:48:25Z | |
| dc.date.issued | 2019-04-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-12-30 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-10-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فتحی, جلیل, شیرازی زاده, محسن. (1398). تقویت یادگیری خودتنظیمی زبانآموزان ایرانی: بررسی تاثیر خودسنجی و همسالسنجی در مهارت نگارش در زبان دوم. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی, 9(1), 123-146. doi: 10.22059/jflr.2019.249081.446 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2588-4123 | |
| dc.identifier.issn | 2588-7521 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/jflr.2019.249081.446 | |
| dc.identifier.uri | https://jflr.ut.ac.ir/article_70890.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/459655 | |
| dc.description.abstract | خود-تنظیمی به عنوان توانایی افراد در تنظیم و هدایت احساسات، عواطف، افکار و رفتارخود و یادگیری مفهومی است که در روانشناسی تربیتی و آموزش توجه زیادی را به خود جلب کرده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی دو روش خودسنجی و همسالسنجی در یک دوره آموزش مهارت نوشتاری در بهبود یادگیری خود-تنظیمی بوده است. بدین منظورهفتاد و نه زبان آموز با مهارت زبانی متوسط در قالب سه کلاس دست نخورده در این مطالعه شرکت نمودند. یکی از کلاسها به عنوان گروه خودسنجی، کلاس دیگر گروه همسالسنجی و گروه سوم هم به عنوان گروه کنترل که در آن سنجش توسط خود معلم انجام می شد در نظر گرفته شد. پس از انجام مداخله و آموزش مربوط به هر گروه وبا توجه به نمرات پیش آزمون و پس آزمون هر سه گروه در آزمون یادگیری خود-تنظیمی، نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که خود-سنجی و همسالسنجی تاثیر مثبتی بر افزایش میزان یادگیری خودتنظیمی داشتند. بررسی بیشتر داده ها بیانگر این بود که تفاوت معنی داری بین گروه خودسنجی و همسالسنجی وجودنداشت. | fa_IR |
| dc.format.extent | 287 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.publisher | The University of Tehran | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Foreign Language Research Journal | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/jflr.2019.249081.446 | |
| dc.subject | خودسنجی | fa_IR |
| dc.subject | همسال-سنجی | fa_IR |
| dc.subject | خودتنظیمی | fa_IR |
| dc.subject | مهارت نوشتاریT | fa_IR |
| dc.title | تقویت یادگیری خودتنظیمی زبانآموزان ایرانی: بررسی تاثیر خودسنجی و همسالسنجی در مهارت نگارش در زبان دوم | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه الزهرا | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 123 | |
| dc.citation.epage | 146 | |