رابطه راهبردهای یادگیری و نگرش نسبت به یادگیری زبان انگلیسی با موفقیت در درس زبان انگلیسی در دانشجویان کارشناسی دانشگاه بیرجند
(ندگان)پدیدآور
اکبری بورنگ, محمدحسینی, سیدعلیشکوهی فرد, حسیننوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یادگیری زبان انگلیسی، یکی از چالشهای نظامهای آموزشی در ایران میباشد. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه راهبردهای یادگیری و نگرش نسبت به یادگیری زبان با موفقیت در درس زبان انگلیسی عمومی در بین دانشجویان کارشناسی دانشگاه بیرجند بود. جامعه آماری عبارت بود از 4125 نفر که بر اساس جدول مورگان و به شیوهی خوشهای تصادفی تعداد 351 نفر انتخاب و موردبررسی قرار گرفتند. ابزارهای مورداستفاده در این پژوهش، پرسشنامه راهبردهای یادگیری زبان آکسفورد و نگرش نسبت به یادگیری زبان انگلیسی گاردنر بود و برای تجزیهوتحلیل دادهها از ضرایب همبستگی پیرسون و رگرسیون گامبهگام استفاده شد. تحلیل دادهها نشان داد مؤلفه نگرش به زبان انگلیسی پیشبینی کننده موفقیت تحصیلی دانشجویان میباشد (05/0p
کلید واژگان
راهبردهای یادگیری زباننگرش نسبت به یادگیری زبان
موفقیت در درس زبان
دانشجویان
بیرجند
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-03-211393-01-01
ناشر
دانشگاه تهرانThe University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشگاه بیرجنددانشگاه بیرجند
بیرجند
شاپا
2588-41232588-7521




