• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی
    • دوره 10, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی
    • دوره 10, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین و بررسی تأثیر انگاره بومیِ ارزشیابی پویا در شناخت و رفع مشکلات یادگیری مهارت‌های زبانیِ مولد در دانش‌آموزان متوسطه

    (ندگان)پدیدآور
    فرخی پور, سجادخوشسیما, هوشنگگنجی, منصورسارانی, عبدالله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.047 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ارزشیابی پویا، رویکردی نوین در آزمون‌سازی است که ریشه در مبانی نظری فراوانی دارد و به همین دلیل، در سالهای اخیر مورد توجه محققان قرار گرفته است. اما اغلب این تحقیقات در محیط‌ای آزمایشگاهی بوده و قابلیت این رویکرد را در یک دروة تحصیلی واقعی بررسی نکرده‌اند. در تحقیق حاضر با بهره‌گیری از نظریه‌های گوناگون آموزش و ارزشیابی، انگاره‌ای بومی از ارزشیابی پویا برای شناخت مشکلات یادگیری تبیین و سپس نتایج حاصل با رویکردی معیار (الجفره و لنتلف،1994) مقایسه شده است. برای این منظور از 102 نفر از دانش‌آموزان پسر اول متوسطه در دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل استفاده و عملکرد آنها در یک پس‌آزمون مقایسه شد. نتایج نشان داد که به واسطة این انگارة بومی می‌توان مشکلات دانش‌آموزان در مهارت‌های مولد را بازشناخت و برای رفع آنها فهرستی بومی از الگوهای مداخله‌ای ارائه کرد. نتایج حاصل از تحلیل واریانس نیز نشان داد که این فهرست مداخله‌ای بومی بر انگاره معیار مذکور برتری نسبی دارد و به صورت معناداری باعث رشد یادگیری مهارت‌های گفتاری و نوشتاری زبان‌آموزان می‌شود.
    کلید واژگان
    آزمون سازی
    ارزشیابی پویا
    انگاره بومی
    منطقه مجاور رشد
    مهارتهای مولد

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    The University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
    دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، گروه زبان و ادبیات انگلیسی
    گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانگشاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
    گروه زبان و ادبیات انگلیسی - دانشگاه سیستان و بلوچستان

    شاپا
    2588-4123
    2588-7521
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jflr.2019.273144.593
    https://jflr.ut.ac.ir/article_75585.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/459559

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب