بررسی توانش نگارش دانشجویان رشته مترجمی زبان آلمانی بر بستر ساخت گرایی میانه
(ندگان)پدیدآور
بهجت, حمیدهیداله وند, کیانوشنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده: نگارش را می توان پیچیده ترین توانش آموزش زبان دانست. شیوه فراگیری این توانش، آگاهی نداشتن زبانآموزان به راهبردهای نوین از جمله "نگارش آزاد" و "نگارش آفرینشگر" و"ساختگرایی" در پایه انگاره نوین آموزشی رایج در کشورهای پیشرو در آموزش زبان، به کار نبستن این شیوهها از سوی آموزگاران دانشگاهی و ...، به آن انجامیده، تا به این توانش آن چنان که باید، به ویژه در نهادهای آموزشی ویژه "پرورش مترجم"، پرداخته نشود. نگارندگان تلاش کردهاند، تا بر بنیان ساختگرایی میانه و نگارش فرایندمحور استوار بر ساختگرایی و روانشناسی شناختی و در چارچوب نگارش آزاد- آفرینشگر ریزمدلی ارائه نمایند، تا دانشجویان با فرایندهای نگارش آشنا شوند. ثمره این آشنایی پویاسازی دانشپایه-های مرتبط با آموزش نگارش خواهد بود و در ادامه زدودن ترس دانشجویان از آغاز نگارش و آفرینش متنهایی هماهنگ از دیدگاه "گزارهشناسی" و "ساخت واژهشناسی" را در پی خواهد داشت. جستار فرارو در پی آن است، تا در چارچوب ساختگرایی بنمایهای برای گنجاندن شیوه نگارش آزاد در پایه کارشناسی رشته "مترجمی زبان آلمانی" به دست دهد.
کلید واژگان
واژه های کلیدی: توانشنگارش
ساختگرایی
فرایندنگری
پویاسازی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-03-201399-01-01
ناشر
دانشگاه تهرانThe University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشکه زبانها و ادبیات خارجیگروه زبان آلمانی دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران
شاپا
2588-41232588-7521




