• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی
    • دوره 10, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی
    • دوره 10, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی توانش نگارش دانشجویان رشته مترجمی زبان آلمانی بر بستر ساخت گرایی میانه

    (ندگان)پدیدآور
    بهجت, حمیدهیداله وند, کیانوش
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.038 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده: نگارش را می توان پیچیده ترین توانش آموزش زبان دانست. شیوه فراگیری این توانش، آگاهی نداشتن زبان‌آموزان به راهبردهای نوین از جمله "نگارش آزاد" و "نگارش آفرینشگر" و"ساخت‌گرایی" در پایه انگاره نوین آموزشی رایج در کشورهای پیشرو در آموزش زبان، به کار نبستن این شیوه‌ها از سوی آموزگاران دانشگاهی و ...، به آن انجامیده، تا به این توانش آن چنان که باید، به ویژه در نهادهای آموزشی ویژه "پرورش مترجم"، پرداخته نشود. نگارندگان تلاش کرده‌اند، تا بر بنیان ساخت‌گرایی میانه و نگارش فرایند‌محور استوار بر ساخت‌گرایی و روان‌شناسی شناختی و در چارچوب نگارش آزاد- آفرینشگر ریز‌مدلی ارائه نمایند، تا دانشجویان با فرایندهای نگارش آشنا شوند. ثمره این آشنایی پویا‌سازی دانشپایه-های مرتبط با آموزش نگارش خواهد بود و در ادامه زدودن ترس دانشجویان از آغاز نگارش و آفرینش متن‌هایی هماهنگ از دیدگاه "گزاره‌شناسی" و "ساخت واژه‌شناسی" را در پی خواهد داشت. جستار فرارو در پی آن است، تا در چارچوب ساخت‌گرایی بن‌مایه‌ای برای گنجاندن شیوه نگارش آزاد در پایه کارشناسی رشته "مترجمی زبان آلمانی" به دست دهد.
    کلید واژگان
    واژه های کلیدی: توانش
    نگارش
    ساخت‌گرایی
    فرایند‌نگری
    پویا‌سازی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    The University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشکه زبانها و ادبیات خارجی
    گروه زبان آلمانی دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران

    شاپا
    2588-4123
    2588-7521
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jflr.2020.283072.641
    https://jflr.ut.ac.ir/article_75581.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/459556

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب