مرور دوره 6, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
ارتباط متقابل فرم و محتوا در سبکشناسی جدید و بلاغت سنتی قرآن: بررسی آسیبشناسانۀ چند جستارنمونه
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2016-03-20)رابطۀ متقابل فرم و محتوا یکی از اصول اولیه هم در سبکشناسی مدرن غربی و هم در بلاغت سنتی اسلامی، بهویژه در نظریۀ نظم عبدالقاهر جرجانی، است. طبق این اصل، فرم و محتوای متن نه دو عنصر مجزا بلکه دو جنبه از پدیدهای واحدند، که ...
-
بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با تدوین و سازماندهی محتوای کتابهای عربی دوره متوسطه از دیدگاه معلمان و دانش آموزان شهر یاسوج
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2016-03-20)هدف تحقیق، بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با تدوین و سازماندهی محتوای کتب عربی دوره متوسطه از دیدگاه معلمان و دانش آموزان بود. نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری مورد نظر کلیه معلمان و ...
-
بررسی غزل های حافظ از منظر روانشناسی گشتالت
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2016-03-20)اگر چه قبل از حافظ شعرایی مانند خاقانی، سعدی، و سایرین بوده اند که حافظ در غزل به آنها اقتفاء داشته است ، اما حافظ بیش از دیگران در مرکز توجه عام و خاص قرار داشت. علت این امر را باید در «کلیت» دیوان حافظ یافت. غزل حافظ اگر ...
-
بررسی دشواریهای ترجمۀ متون تبلیغاتی و ارائه راهکارهای گذر از آنها
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2016-03-20)چکیده امروزه بسیاری از شرکتهای تولیدی کالای خود را در سایر کشورها نیز عرضه میکنند. بدین دلیل برگرداندن تبلیغات بازرگانی از فرهنگ و زبان مبدأ به فرهنگ و زبان مقصد نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است. سازندگان تبلیغات ...
-
تأثیر خودسنجشی، همکلاسیسنجشی و مدرسسنجشی بر توسعه مهارت نوشتن به زبان دوم فراگیران زبان خارجه انگلیسی
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2016-03-20)چکیده مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر انواع سنجشها بر توسعه مهارت نوشتن در میان فراگیران ایرانی زبان خارجه انگلیسی انجام گردید. تعداد 60 فراگیر همگنسازی شده در سطح فوق متوسطه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در ...
-
نقش مهارتهای تفکر انتقادی بر مهارت خواندن زبان انگلیسی زبانآموزان با رویکرد کاربردشناسی
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2016-03-20)این پژوهش به بررسی نقش مهارتهای تفکر انتقادی بر مهارت خواندن زبان انگلیسی زبانآموزان میپردازد. جهت سنجش فرضیة پژوهش دو گروه 29 نفره از زبانآموزان پایة اول دبیرستان، در یکی از دبیرستانهای دخترانة منطقة 12 تهران انتخاب ...
-
روایی و پایایی پرسشنامۀ هوش هیجانی بار-آن برای براورد هوش هیجانی درانگلیسی آموزان ایرانی
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2016-03-20)این تحقیق نتیجه اجرای پرسشنامه هوش هیجانی « بار-آن » بر زبان آموزان را گزارش میکند. این پرسشنامه 15 سازه و نود گویه دارد.پرسشنامه به 600 دانشجوی رشته زبان انگلیسی داده شد. بعضی از دانشجویان پرسشنامهها را برنگرداندند و ...



