دوره 10, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتیاق یادگیری و عملکرد تحصیلی در برنامةدرسی مکالمة زبان عربی
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2020-03-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر فنآوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) بر اشتیاق یادگیری و عملکرد تحصیلی در برنامةدرسی مکالمة زبان عربی انجام شد. روش پژوهش نیمهآزمایشی از نوع پیشآزمون پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل ...
-
بررسی تاثیرات مستقل و متقابل تغییرات شناختی تکالیف معنا محور و استعداد زبانی بر روی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2020-03-20)هدف تحقیق تجربی چند عاملی حاضر بررسی تاثیرات مستقل و متقابل عوامل پیچیدگی شناختی تکالیف معنا محور و همچنین استعداد یادگیری زبان به عنوان یک تفاوت فردی روی عملکرد 226 زبان آموز ایرانی با سطح متوسط زبانی در فعالیت نامه نگاری ...
-
استعاره در نگارش متون دانشگاهی: مطالعهای براساس دیدگاه زبانشناسی شناختی
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2020-03-20)این پژوهش به بررسی تعداد و انواع استعاره و همچنین شناسایی استعاره های کلیدی درمقالات نویسندگان غیر بومی زبان انگلیسی و مقایسه ی ان با مقالات سخن گویان بومی می پردازد. پیکره ی پژوهش حاضر شامل 50 مقاله ی پزشکی است. برای توصیف ...
-
بررسی سوگیری در سوالات درک مطلب آزمون مقطع دکترای رشته زبان انگلیسی تحت سنجش تشخیصی شناختی
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2020-03-20)در چند دهه اخیر، بررسی سطح توانایی در آزمون های سرنوشت ساز از دیدگاه سنجش تشخیصی شناختی مورد توجه محققان ارزشیابی و سنجش و اندازه گیری قرار گرفته است. در این راستا، مدل های تشخیصی شناختی میزان تسلط و عدم تسلط آزمودنی ها ...
-
مطالعه ترکیبی رابطه خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان در زبان انگلیسی با محوریت نقش رشته تحصیلی
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2020-03-20)هدف پژوهش حاضر مقایسه سطح خودکارآمدی زبان انگلیسی دانش آموزان مقطع دبیرستان در رشته های علوم ریاضی، تجربی و انسانی و همچنین میزان رابطه خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی آنان در زبان انگلیسی با تاکید ویژه بر نقش گرایش تحصیلی ...
-
ارزیابی کیفیت و شایستگیهای مورد انتظار در برنامهدرسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذینفعان
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2020-03-20)هدف از این پژوهش، ارزیابی کیفیت و شایستگیهای مورد انتظار در برنامهدرسی دوره کارشناسی رشته زبان روسی از دیدگاه ذینفعان میباشد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، شامل اعضای هیأتعلمی، دانشجویان ...
-
بررسی توانش نگارش دانشجویان رشته مترجمی زبان آلمانی بر بستر ساخت گرایی میانه
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2020-03-20)چکیده: نگارش را می توان پیچیده ترین توانش آموزش زبان دانست. شیوه فراگیری این توانش، آگاهی نداشتن زبانآموزان به راهبردهای نوین از جمله "نگارش آزاد" و "نگارش آفرینشگر" و"ساختگرایی" در پایه انگاره نوین آموزشی رایج در ...
-
بررسی تفاوت عملکرد آیتم ها در آزمون ورودی دانشگاه با استفاده از آنالیز مدل رش
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2020-03-20)مطالعه حاضر با هدف بررسی وجود تغییرناپذیری سوال ها (DIF) با لحاظ کردن جنسیت شرکت کننده های آزمون ورودی دانشگاه در ایران (کنکور) در رشته ی زبان های خارجی (NUEEFL) می باشد. شرکت کنندگان ( تعداد = 5000) در این مطالعه به صورت ...
-
نقش هوش چندگانه در هویت فرهنگی و پیشرفت زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی
(دانشگاه تهرانThe University of Tehran, 2020-03-20)تسلط بر یک زبان خارجی مستلزم آشنایی با فرهنگ گویشوران آن زبان است.هدف از این مطالعه، بررسی رابطه هویت فرهنگی زبان دوم و پیشرفت زبانی، ارتباط هویت فرهنگی و هوش چندگانه، و رابطه هوش چندگانه و پیشرفت زبانی زبان آموزان ایرانی ...



