نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایراهیمی, سید نصرا...fa_IR
dc.contributor.authorاکبری, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T19:35:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T19:35:33Z
dc.date.available1399-08-01T19:35:32Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T19:35:33Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-29en_US
dc.date.submitted1396-02-09fa_IR
dc.identifier.citationایراهیمی, سید نصرا..., اکبری, محمود. (1396). شناسایی، ارزیابی و مدیریت ریسک‌ها در قراردادهای طرح و ساخت نفت و گاز و تاثیر آن در پیشگیری طرح از ادعا و اختلاف. پژوهشنامه اقتصاد انرژی ایران, 6(23), 1-27. doi: 10.22054/jiee.2017.8024fa_IR
dc.identifier.issn2423-5954
dc.identifier.issn2476-6437
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jiee.2017.8024
dc.identifier.urihttp://jiee.atu.ac.ir/article_8024.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/458801
dc.description.abstractبراساس پژوهش­های قبلی صورت گرفته، اصلی ترین منشا بروز ادعاها و اختلافات در قراردادهای طرح و ساخت صنعت بالادستی نفت و گاز، عدم شناسایی و مدیریت ریسک­های پروژه می­باشد. بنابراین انتظار می­رود که با مدیریت ریسک­های شناسایی شده از طریق ظرفیت­های قراردادی، به میزان قابل ملاحظه ای از طرح ادعا و اختلاف در این صنعت پیشگیری شود. در این پژوهش، ابتدا تعداد 54 عدد از ریسک­های مهم این صنعت شناسایی شده اند، سپس درصد تخصیص بهینه آنها شناسایی شده است و در ادامه با نشریه 5490 سازمان برنامه و نظارت راهبردی<sup><sup>[1]</sup></sup> مقایسه شده است. براساس یافته­های این پژوهش، تعداد 26 عدد از ریسک­های مهم شناسایی شده از نظر درصد تخصیص بهینه و نشریه 5490 سازمان برنامه و نظارت راهبردی، با یکدیگر کاملا متفاوت می­باشند. این تفاوت ممکن است جنبه­های مختلفی داشته باشد (سکوت، مشروط، اسناد تکمیلی و شرایط خصوصی و یا تخصیص متفاوت با تخصیص بهینه). واضح است که آن دسته از ریسک­هایی که در این پژوهش شناسایی شده و تخصیص بهینه آنها مشخص شده است، اما در نشریه 5490  لحاظ نشده­اند و یا به غلط تخصیص داده شده­اند، احتمالا مدیریت نمی­شوند و منشا بروز ادعا و اختلاف می­باشند.<br /> <br clear="all" /><br /> <br /> 3.در ۱۹ آبان ۱۳۹۳، با دستور رئیس جمهور و تصویب شورای عالی اداری، با ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، با مصوبه شورای عالی اداری احیاء گردید. همچنین در ۴ مرداد ۱۳۹۵، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مجدداً به دو سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی تجزیه گردید.fa_IR
dc.format.extent2751
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه اقتصاد انرژی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Energy Economicsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jiee.2017.8024
dc.subjectریسکfa_IR
dc.subjectقراردادfa_IR
dc.subjectطرح و ساختfa_IR
dc.subjectنفت و گازfa_IR
dc.subjectادعاfa_IR
dc.subjectاختلافfa_IR
dc.titleشناسایی، ارزیابی و مدیریت ریسک‌ها در قراردادهای طرح و ساخت نفت و گاز و تاثیر آن در پیشگیری طرح از ادعا و اختلافfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت اجرایی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue23
dc.citation.spage1
dc.citation.epage27


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد