تأثیر مشارکت ذی نفعان در فرآیند توسعه محصول جدید بر عملکرد سازمانی
(ندگان)پدیدآور
نائیجی, محمدجوادپناهی فر, فرهادطاطاری, یعقوبنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش های پیشین در زمینه توسعه محصول جدید، به نقش مشارکت ذینفعان اشاره کردهاند؛ اما تلاشهای اندکی برای ارائه یک مدل تجربی که تأثیر جداگانه ابعاد مختلف مشارکت ذینفعان و تأثیرآنها بر عملکرد را بررسی کرده باشد، صورت گرفته است. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر مشارکت مشتریان، تأمینکنندگان و گروههای میانوظیفهای در توسعه محصول جدید بر عملکرد سازمان و تشریح نقش میانجی عملکرد توسعه محصول جدید است. این مطالعه بر اساس روش پژوهش توصیفی و با بررسی شرکتهای تولیدکننده سختافزار در صنعت فناوری اطلاعات انجام شده است. دادهها با استفاده از پرسشنامه گردآوری و با استفاده از مدل معادلات ساختاری آزمون شدهاند. نتایج نشان دهندهی تأثیر مثبت مشارکت گروههای میان وظیفهای و تأمینکنندگان در توسعه محصول جدید بر عملکرد سازمانی است؛ همچنین مطالعه حاضر نمایانگر تأیید نقش میانجی عملکرد توسعه محصول جدید در رابطه مشارکت ذینفعان و عملکرد کلی شرکت است.
کلید واژگان
توسعه محصول جدیدمشارکت ذینفعان
عملکرد سازمانی
تولیدکنندگان سختافزار
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه شهید بهشتیسازمان پدید آورنده
استادیار، دانشگاه شهید بهشتی.استادیار، دانشگاه شهید بهشتی.
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
شاپا
2251-98742645-4165




