• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت دولتی
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت دولتی
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر مشتری‌گرایی مؤسسات خدماتی و بهداشتی بر نوآوری راهبردی (مطالعۀ موردی: بیمارستان نیکان)

    (ندگان)پدیدآور
    حقیقی, محمدعطایی سعیدی, سونیاغفاری, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    311.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مشتری‌گرایی بر نوآوری راهبردی در بیمارستان نیکان است. این تحقیق، از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی است که به­روش پیمایش انجام شده است. جامعۀ آماری پژوهش شامل مدیران و مشتریان بیمارستان نیکان است. تعداد مشتریان نامحدود و تعداد مدیران 20 نفر است. با استفاده از جدول مورگان، 19 نمونه برای استفادۀ آمار استنباطی و درمجموع، 349 نفر نمونه انتخاب شدند. با پخش تعداد بیشتری پرسشنامه، درمجموع 350 نمونۀ سالم تحلیل شدند. برای نمونه‌گیری، از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای استفاده شد. پرسشنامۀ مشتری‌گرایی داخلی توسط مدیران و سایر بخش‌ها توسط مشتریان تکمیل شد. نتایج نشان­دهندۀ تأثیر مثبت و معنادار مشتری‌گرایی و انواع آن بر نوآوری راهبردی است.
    کلید واژگان
    بیمارستان نیکان
    مشتری‌گرایی
    مشتری‌گرایی داخلی
    مشتری‌گرایی خارجی
    نوآوری راهبردی
    19. شهروندی بازار و مشتری مداری

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2015-12-22
    1394-10-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار، مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران پردیس ارس، ایران
    کارشناس ارشد MBA، دانشگاه تهران ، ایران

    شاپا
    2008-5877
    2423-5342
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jipa.2015.57356
    https://jipa.ut.ac.ir/article_57356.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/457984

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • ارزیابی عوامل موثر بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری و ارائه الگوی مناسب و جدید اندازه گیری (مطالعه موردی: در صنعت الکترونیک) 

      پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2010-01-21)
      در روندهای کسب و کاری جدید، به دست آوردن رضایت مشتریان جایگاهی مهم و حیاتی در اهداف سازمان‌ها به خود اختصاص داده است و مدیران ارشد به خوبی می‌دانند موفقیت آنها در راه رسیدن به اهداف کلان سازمان‌، در گرو جلب رضایت مشتریان ...

    • تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراک شده و وفاداری مشتریان مورد مطالعه: هتل های پنج ستاره کلان شهر مشهد 

      پدیدآور نامشخص (دانشگاه سیستان و بلوچستان, 2012-11-21)
      در بازار کسب و کار امروز، توجه شایانی به مفهوم ارتباطات بین فراهم کننده خدمت و مشتریان شده است. امروزه آنچه حائز اهمیت است برقراری ارتباطاتی با کیفیت با مشتریان به منظور ارتقاء کیفیت ذهنی ادراک شده آنان از خدمت می­باشد که ...

    • بررسی و تبیین نقش مدیریت دانش مشتری در بهبود عملکرد سازمانی 

      حاجی کریمی, عباسعلی؛ منصوریان, تالین (دانشگاه یزدYazd University, 2013-02-19)
      در این پژوهش مدلی برای مشخص نمودن ارتباط مابین مولفه های مدیریت دانش مشتری با بهبود عملکرد سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتری ارائه شده است. جامعه آماری تحقیق شامل 363 نفر می‌باشد. با استفاده از فرمول کوکران و از طریق نمونه ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب