نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدهقانان, حامدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T19:22:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T19:22:32Z
dc.date.available1399-08-01T19:22:31Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T19:22:32Z
dc.date.issued2015-12-22en_US
dc.date.issued1394-10-01fa_IR
dc.date.submitted2014-02-05en_US
dc.date.submitted1392-11-16fa_IR
dc.identifier.citationدهقانان, حامد. (1394). تحلیل چند سطحی عوامل مؤثر بر انگیزۀ خدمت در بخش عمومی. مدیریت دولتی, 7(4), 721-742. doi: 10.22059/jipa.2015.57353fa_IR
dc.identifier.issn2008-5877
dc.identifier.issn2423-5342
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jipa.2015.57353
dc.identifier.urihttps://jipa.ut.ac.ir/article_57353.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/457980
dc.description.abstractدانش سازمانی در حال حرکت به سمت شکل‌گیری پارادایمی است که بتواند شکاف میان سطوح خرد و کلان را در تئوری‌ها و پژوهش‌ها کم یاحذف کند. یکی از موضوعاتی که به ماهیت چندسطحی آن در پژوهش‌های اخیر توجه شده است، موضوع انگیزۀ خدمت در بخش عمومی است. در این پژوهش، انگیزۀ خدمت در بخش عمومی در جایگاه ‌ساختاری چند‌سطحی‌ بررسی شده است. داده‌ها به‎کمک نرم‌افزار تحلیل خطی سلسله‌مراتبی (HLM) که یکی از روش‌های تجزیه‎وتحلیل چند‌سطحی است، تحلیل شده‎اند. با بهره‎مندی از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای، پرسشنامۀ استاندارد در اختیار کارکنان 38 سازمان زیرمجموعۀ شهرداری تهران قرار گرفت و 824 پرسشنامه ‌تجزیه‎وتحلیل شد. خروجی نرم‎افزار نشان‎دهندۀ روابط چند‌سطحی متغیرهای پژوهش بود. انسجام گروه کاری به‎عنوان متغیر سطح گروهی، سبب تعدیل رابطه میان رهبری تحولی و انگیزۀ افراد برای خدمت در بخش عمومی می‌شود. بر اساس نتایج، اگر‌چه رهبری ‌عامل تعیین‌کنندۀ انگیزۀ خدمت در بخش عمومی است، مؤلفه‌های گروه‌های کاری تأثیر بیشتری در این زمینه دارند؛ به‌طوری‌که انگیزۀ خدمت در بخش عمومی (متغیر سطح فردی) توسط کیفیت ارتباط اعضای گروه تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. ‌از یافته‌های مهم این تجزیه‎وتحلیل چندسطحی، اثر تعدیل‌کنندۀ جو سازمانی (متغیر سطح سازمانی) بر رابطۀ بین عوامل فردی و گروهی است.fa_IR
dc.format.extent414
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت دولتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Public Administrationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jipa.2015.57353
dc.subjectانسجام گروهیfa_IR
dc.subjectانگیزۀ خدمت در بخش عمومی‌fa_IR
dc.subjectتئوری چند‌سطحیfa_IR
dc.subjectجوّ سازمانی‌fa_IR
dc.subjectرهبری تحولیfa_IR
dc.subjectشهرداری تهرانfa_IR
dc.subject01. مدیریت دولتی - معیارهای محوری مدیریت دولتیfa_IR
dc.titleتحلیل چند سطحی عوامل مؤثر بر انگیزۀ خدمت در بخش عمومیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت منابع انسانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران‌fa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue4
dc.citation.spage721
dc.citation.epage742


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد