عوامل مؤثر بر سکوت سازمانی نیروهای رسانهای بر مبنای تجربة کارکنان ادارة کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما
(ندگان)پدیدآور
صلواتیان, سیاوشنعمتی انارکی, داوودنیستانی, کامیارنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر بر سکوت سازمانی نیروهای رسانهای بر مبنای تجربة کارکنان ادارة کل روابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بهمنظور ارتقای مشارکت کارکنان این واحد بوده است. برای دستیابی به این هدف با استفاده از رویکرد کیفی و روش نظریهپردازی دادهبنیاد، این عوامل طی 18 مصاحبة عمیق همراه با مشاهده میان کارکنان این ادارة کل و از طریق سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی شناسایی شدند. عوامل فرهنگی و محیطی با چهار کد انتخابی توسعهنیافتگی، سوءپیشینههای فرهنگی، برچسب خوردن، ضعف فرهنگ کار گروهی؛ عوامل فردی با سه کد انتخابی نگرش فردی، انگیزش فردی و متغیرهای فردی و عوامل ساختاری با هفت کد ویژگیهای شغلی، رفتار سکوتآمیز مدیران، عوامل ساختاری، عدم مشارکت سازمانی، سیستم نامناسب ارزیابی عملکرد، فقدان عدالت سازمانی و فرهنگ سکوت سازمانی، بهعنوان عوامل سکوت سازمانی میان کارکنان ادارة کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما شناسایی شد و درنهایت با در نظر گرفتن شرایط تعدیلگر تغییر و بحران و بسترهای تعاملات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، مدل مفهومی پیشنهادی پدیدة سکوت سازمانی در این واحد از سازمان رسانهای پیشنهاد گردید.
کلید واژگان
ادارة کل روابط عمومیسازمان صدا و سیما
سکوت سازمانی
مدیریت رسانه
07. مدیریت دولتی - سایر مباحث مرتبط با مدیریت دولتی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت رسانه، دانشگاه صداوسیما، تهران، ایراندانشیار گروه روزنامه نگاری، دانشگاه صداوسیما، تهران، ایران
دانشجوی دکتری مدیریت رسانة دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
شاپا
2008-58772423-5342




