آسیبشناسی فرایند نوآوری در شرکتهای ایرانی
(ندگان)پدیدآور
رستگار, عباسطالقانی, غلامرضااقبالی, اسماعیلتاجالدین, مهدینوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در سالهای اخیر، نوآوری و مباحث مربوط به آن، بهعنوان یکی از عوامل موفقیت کسبوکارها و همچنین راهی برای ورود به بازارهای جهانی، بسیار مورد توجه بوده است. اینکه نوآوری در شرکتها چگونه انجام میشود و دراصل چه فرایندی برای ارائهی یک محصول جدید به بازار پیموده میشود، یکی از مسائل مهمی است که در حوزهی نوآوری بسیار مورد توجه است. بر این اساس تلاش شده است، فرایند نوآوری بهطور خاص در 10 شرکت فعال در زمینهی صنعت مواد غذایی و فناوری اطلاعات مورد بحث و بررسی قرار گیرد. برای انجام این پژوهش، 10 شرکت برای بررسی انتخاب شدند و با سه نفر از مدیران ارشد هر شرکت و درجمع با 30 نفر از این مدیران، مصاحبههای نیمهساختار بهعمل آمد. دادههای حاصل از مصاحبهها با استفاده از روش آنتروپی شانون تجزیه و تحلیل شدند. نتایج حاکی از آن بود که شرکتهای مورد بررسی در دو مرحلهی " ایدهپردازی" و " تجاریسازی"، دارای آسیبهای اساسی بودند.
کلید واژگان
نوآوریفرایند نوآوری
ایده¬پردازی
تجاریسازی
آنتروپی شانون
تحلیل محتوا
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2012-10-221391-08-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه سمنان، ایراندانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه تهران، ایران
کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه تهران، ایران
کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه تهران، ایران
شاپا
2008-58772423-5342




