بررسی وضعیت موجود منابع درسی زبان تخصصی مدیریت و روشهای متداول تدریس برای ارتقای سطح یادگیری زبان دانشجویان
(ندگان)پدیدآور
تنعمی, محمد مهدینجفی خواه, سحرنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی وضعیت موجود منابع زبان تخصصی مدیریت، روشهای متداول تدریس، مشخصکردن نواقص آنها و ارائهی راهکارهایی در جهت بهبود سطح یادگیری زبان دانشجویان است. این پژوهش از دید هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها، میدانی ـ تحلیلی است. در مرحلهی جمعآوری و تنظیم ادبیات پژوهش و مبانی نظری، از روش کتابخانهای و در بخش میدانی از روش مشاهده، مصاحبه و پرسشنامه برای جمعآوری اطلاعات استفاده شده است.با توجه به اهمیت زبان تخصصی در رشتهی مدیریت و انگلیسی بودن منابع اصلی این رشته، ارتقای سطح یادگیری زبان دانشجویان، اهمیت بهسزایی در موفقیت و پیشرفت شغلی و علمی آنها ایفا میکند. با بررسیهای انجام شده در زمینهی وضعیت کتابها و منابع موجود و نتایج بهدست آمده از نظرخواهیهای دانشجویان و اطلاعات حاصل از پرسشنامهها و مصاحبه با استادان، سابقهی تدریس و مشاهدههای انجام شده از روشهای معمول تدریس زبان، مشخص شد که منابع موجود پاسخگوی نیازهای فزایندهی دانشجویان نیست.
کلید واژگان
زبان تخصصی مدیریتمنابع زبان تخصصی مدیریت
روشهای متداول تدریس
ارتقای سطح یادگیری
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2012-10-221391-08-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده¬ی مدیریت، دانشگاه تهران، ایراندانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران، ایران
شاپا
2008-58772423-5342




