• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت دولتی
    • دوره 3, شماره 6
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت دولتی
    • دوره 3, شماره 6
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارایه الگوی مناسب مدیریت خبرتلویزیون از دیدگاه کارشناسان (مطالعه‎ی موردی سیمای جمهوری اسلامی ایران )

    (ندگان)پدیدآور
    نعمتی انارکی, داود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    308.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در مقاله‎ی حاضر که برگرفته از پژوهش نویسنده - درسال 1388 - درارتباط با خبر سیمای جمهوری اسلامی است‌، هدف اصلی ارایه الگویی مناسب برای مدیریت خبر تلویزیون است‌. این پژوهش که با بهره‌گیری از دیدگاه چهارده کارشناس و با روش دلفی انجام شده در پی پاسخ‎گویی به سه سؤال عمده است: جایگاه خبرتلویزیون ازدیدکارشناسان چیست؟ الگوی اجرایی مناسب در مدیریت خبر سیما چه می‎تواند باشد؟ چه متغیرهایی برمدیریت خبر اثر مطلوب می‌گذار‌ند؟ نتایج این پژوهش که از سه مرحله دلفی به‌دست آمده‌، نشان می‌دهد که جایگاه خبر سیما از جهت وضعیت پوشش جغرافیایی مناسب است‌‌‌، اما از لحاظ اعتبار در وضعیت متوسط قرار دارد و از دیگر نتایج پژوهش می‌توان به احصاء هفت متغیر تأثیرگذار بر مدیریت خبر نام برد که اگر مدیریت خبر سیما به آن‌ها توجه کند به الگویی مناسب دست خواهد یافت‌. از این متغیرها می‌توان به توجه به نیازهای خبری مردم‌، نقش‌های مدیریت و سرعت در انتشار نام برد‌. ‌مهم‎ترین نتیجه این پژوهش دستیابی به الگویی اجرایی است که از آن به الگوی سه گام نام برده شده و برگرفته از توافق جمعی کارشناسان پژوهش است‌. سه گام "تعیین"، "تولید" و " توزیع" از مراحل مختلف مدیریت خبر است که اگر توسط مکانیزمی واحد انجام شود در سطوح پایین با تغییرات جزیی همراه خواهد بود و فاصله‎ی بین تولید و توزیع کاهش می‌یابد و مهم‎تر اینکه از دپوی اخبار جلوگیری می‌شود.
    کلید واژگان
    الگوی اجرایی
    خبر
    سیمای جمهوری اسلامی ایران.
    مدیریت خبر

    شماره نشریه
    6
    تاریخ نشر
    2011-04-21
    1390-02-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده گروه ارتباطات صدا و سیما، ایران

    شاپا
    2008-5877
    2423-5342
    URI
    https://jipa.ut.ac.ir/article_22435.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/457690

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب