• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت دولتی
    • دوره 3, شماره 6
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت دولتی
    • دوره 3, شماره 6
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب مدیریت دانش در صنعت خودروی ایران

    (ندگان)پدیدآور
    ابزری, مهدیشائمی, علیطالبی, هوشنگعبدالمنافی, سعید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    497.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به شتاب تحولات، محیط رقابتی و عدم اطمینان محیطی در دنیای امروز، دانش، راهبردی‎ترین منبع برای حفظ و تقویت مزیت رقابتی به‎شمار می‎رود و مدیریت اثربخش دانش یکی از جدی‎ترین چالش‎های سازمان‎ها است. مدیریت دانش دارایی نهفته در ذهن افراد را به دارایی سازمانی تبدیل می‎کند، به‎طوری که مجموعه‌ی وسیعی از افرادی که در تصمیم‎گیری‎ها دخیل هستند، به این ثروت دسترسی داشته و بتوانند از آن استفاده کنند. این مقاله به‎دنبال بررسی شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب مدیریت دانش در صنعت خودروی کشور ایران است. بنابراین، پس از احصای مؤلفه‎های اصلی مدیریت دانش از طریق بررسی ادبیات موضوع، میزان توجه با این مؤلفه‎ها در دو وضعیت موجود و مطلوب صنعت خودرو و میزان شکاف بین آن‎ها مطالعه شده است. برای آزمون فرضیه‎های پژوهش 120 نفر از طبقات مختلف کارکنان و مدیران صنعت خودرو به‎صورت نمونه‎گیری طبقه‎ای انتخاب شدند. نتایج تجزیه و تحلیل اطلاعات بیانگر آن است که بیشترین شکاف بین وضعیت مطلوب و موجود در بین مؤلفه‎های مدیریت دانش به‎ترتیب مربوط به ایجاد و کاربرد دانش است. در پایان پیشنهادهایی برای مدیران و دست‎اندرکاران صنعت خودرو ارایه شده است.
    کلید واژگان
    شکاف دانش
    صنعت خودرو
    مدیریت دانش

    شماره نشریه
    6
    تاریخ نشر
    2011-04-21
    1390-02-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان، ایران
    استادیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان، ایران
    استادیار گروه آمار دانشگاه اصفهان، ایران
    دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، رفتار سازمانی و منابع انسانی، دانشگاه اصفهان، ایران

    شاپا
    2008-5877
    2423-5342
    URI
    https://jipa.ut.ac.ir/article_22427.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/457682

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب