• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات توسعه اجتماعی ایران
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات توسعه اجتماعی ایران
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر حمایت‌های اجتماعی توسعه‌پذیر بر رضایت‌مندی مشتری و رفتار شهروندی

    (ندگان)پدیدآور
    حمدی, کریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.432 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ظهور پدیده جهانی‌شدن و انفجار اطلاعات و به‌دنبال آن رشد تجارت جهانی و توسعه فناوری و اینترنت در شرایط کنونی زمینه‌های دسترسی سریع به اطلاعات و افزایش رقابت در فضای کسب و کار را فراهم نموده‌اند. بطوریکه شرکت‌ها مدام مجبور به پایش محیط کسب و کار، اتخاذ تصمیم و اعمال واکنش سریع در قبال فرصت‌ها و تهدیدهای پیش آمده می‌باشند. با پیدایش تکنولوژی‏های نوظهور (اینترنت و رسانه اجتماعی)، برای کسب و کارها و مشتریان الزامی است که راه‎‏هایی بیابند تا از مزایای تکنولوژی و جامعه برندی بهره ببرند. یکی از روش‏های تاثیرگذار در ایجاد شناخت بهتر و دقیق‏تر از رفتار مشتریان، تحقیق در جوامع برندی است. این پژوهش تاثیر حمایت اجتماعی بر رضایتمندی مشتریان و رفتار شهروندی را در جامعه برندی گروه اقتصادی گلستان مورد بررسی قرار داده است. مطالعه‏‏‏ حاضر ‏‏‏از ‏‏‏منظر‏‏‏ گردآوری ‏‏‏داده، ‏‏‏روشی ‏‏‏توصیفی ‏‏‏(غیر آزمایشی)‏‏‏ و ‏‏‏همبستگی ‏‏‏و ‏‏‏از‏‏‏ نوع‏‏‏ مدل ‏‏‏معادلات‏‏‏ ساختاری‏ ‏‏محسوب ‏‏‏می‏شود. توصیفی‏ ‏‏از ‏‏‏این ‏‏‏جهت ‏‏‏که‏‏‏ محقق‏‏‏ تنها ‏‏‏در ‏‏‏راستای‏ ‏‏بررسی‏‏‏ وضع‏‏‏ موجود‏‏‏ متغیرهای‏‏‏ حوزه‏ی‏‏‏ پژوهش‏‏‏ مطالعه ‏‏و ‏‏‏بررسی ‏‏‏انجام ‏‏‏داده ‏‏‏‏‏و ‏‏‏به ‏‏‏این‏‏‏ دلیل ‏‏‏همبستگی‏‏‏ تلقی‏‏‏ می‏شود ‏‏‏که‏‏‏ محقق ‏‏‏به‏‏‏ انتظار‏‏‏ ارائه‏‏‏ مدلی ‏‏‏علَی ‏‏‏برای‏‏‏ تبیین ‏‏‏روابط‏‏‏ بین ‏‏‏متغیرهای ‏‏‏پژوهش ‏‏‏می‏باشد ‏‏‏که‏‏‏ جهت ‏‏‏ارزیابی ‏‏‏مدل ‏‏‏و ‏‏‏استخراج ‏‏‏میزان تاثیر حمایت اجتماعی بر رضایتمندی مشتری و رفتار شهروندی در جوامع برندی آنلاین – مطالعه موردی در صنایع غذایی ایران، ‏‏‏از‏‏‏نرم‏افزار‏‏‏آموس ‏‏‏استفاده‏‏‏گردید. ‏‏‏نتایج‏‏‏ارزیابی ‏‏‏صورت‎گرفته ‏‏‏در ‏‏‏این ‏‏‏پژوهش ‏‏‏نشان ‏‏‏می‌دهد،‌ در یک جامعه برندی از صنعت مواد غذایی ایران، حمایت اجتماعی شامل حمایت اطلاعاتی و حمایت عاطفی بر رضایتمندی و رفتار شهروندی مشتری با عواملی چون ارائه بازخورد به شرکت، معرفی شرکت به دیگران و کمک به سایر مشتریان تاثیرگذار می‏باشد.
    کلید واژگان
    بازاریابی
    برند
    جامعه برندی
    حمایت اجتماعی
    حمایت اطلاعاتی
    حمایت عاطفی
    رضایتمندی
    رضایتمندی مشتری
    رفتار شهروندی
    مشتری

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2018-12-22
    1397-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (Email: k.hamdi@srbiau.ac.ir

    شاپا
    ۲۲۵۲-۰۶۸۶
    URI
    http://jisds.srbiau.ac.ir/article_14102.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/457572

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب