نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحیمی, صالحfa_IR
dc.contributor.authorسهیلی, فرامرزfa_IR
dc.contributor.authorبسطامی, نسرینfa_IR
dc.contributor.authorبهرامی نیا, ساراfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T19:08:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T19:08:30Z
dc.date.available1399-08-01T19:08:30Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T19:08:30Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2020-03-12en_US
dc.date.submitted1398-12-22fa_IR
dc.identifier.citationرحیمی, صالح, سهیلی, فرامرز, بسطامی, نسرین, بهرامی نیا, سارا. (1399). بررسی رابطه مدیریت دانش با نوآوری خدمات در کتابخانه‌های دانشگاهی. تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی, 54(1), 1-1. doi: 10.22059/jlib.2020.299406.1474fa_IR
dc.identifier.issn1338-1026
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jlib.2020.299406.1474
dc.identifier.urihttps://jlib.ut.ac.ir/article_77264.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/456991
dc.description.abstractﻫﺪف: هدف این پژوهش تعیین رابطه مدیریت دانش با نوآوری خدمات در کتابخانه‌های دانشگاهی شهر کرمانشاه است.<br />روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع کاربردی و به روش پیمایشی انجام گرفته است. برای گردآوری داده‌ها، از پرسشنامه اسلام، آگروال و اکیدا استفاده، و پس از هنجاریابی در میان نمونه پژوهشی توزیع گردید. جامعه آماری پژوهش، شامل 55 نفر از کتابداران کتابخانه‌های دانشگاهی بودند. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار اس‌پی‌اس‌اس انجام گرفت.<br />یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که بیشترین میانگین مربوط به متغیر نوآوری در خدمات کتابخانه (39/3) و کمترین میانگین مربوط به اشاعه و انتقال دانش (05/3) بود. همچنین بین کسب و خلق دانش، اشاعه و انتقال دانش، و کاربرد و استفاده از دانش با نوآوری در خدمات کتابخانه‌های دانشگاهی رابطه مثبت معناداری وجود دارد و همچنین بین مدیریت دانش و نوآوری در خدمات کتابخانه‌های دانشگاهی رابطه مثبت معناداری دیده شد. بین نوآوری در خدمات و ابعاد مدیریت دانش کتابداران مورد مطالعه بر حسب محل خدمت کتابداران تفاوت معنی‌داری وجود ندارد.<br />اصالت‌اثر: باتوجه‌به، مطلوب بودن وضعیت مدیریت دانش و نوآوری در خدمات کتابخانه‌های دانشگاهی (به‌جز مؤلفه‌ی اشاعه و انتقال دانش) ضروری است تا مدیران و مسئولان کتابخانه‌های دانشگاهی در مؤلفه‌ی تسهیم دانش، زمینه‌ی حضور کتابداران را در فعالیت‌های اجتماعی و جلسات بحث و گفتگو فراهم ساخته و با برنامه‌ریزی مناسب با ایجاد انگیزه لازم، فرهنگ تسهیم و اشتراک دانش را در بین کتابداران افزایش دهد. مدیران می‌توانند از طریق برگزاری جلسات طوفان فکری یا جلسات بازنگری پس از اقدام، فضایی آزاد برای ابراز ایده‌ها و نظرات کتابداران فراهم کنند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Academic librarianship and Information Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jlib.2020.299406.1474
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectکسب و خلق دانشfa_IR
dc.subjectاشاعه و انتقال دانشfa_IR
dc.subjectکاربرد و استفاده دانشfa_IR
dc.subjectنوآوری خدماتfa_IR
dc.titleبررسی رابطه مدیریت دانش با نوآوری خدمات در کتابخانه‌های دانشگاهیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمیfa_IR
dc.contributor.departmentهیأت علمی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد دانشگاه رازیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری علم اطلاعات و دانش شناسی،fa_IR
dc.citation.volume54
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage1
nlai.contributor.orcid0000-0003-2581-7052


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد