| dc.contributor.author | رحیمی, صالح | fa_IR |
| dc.contributor.author | سهیلی, فرامرز | fa_IR |
| dc.contributor.author | بسطامی, نسرین | fa_IR |
| dc.contributor.author | بهرامی نیا, سارا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T19:08:30Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T19:08:30Z | |
| dc.date.available | 1399-08-01T19:08:30Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-22T19:08:30Z | |
| dc.date.issued | 2020-05-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-03-12 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-12-22 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رحیمی, صالح, سهیلی, فرامرز, بسطامی, نسرین, بهرامی نیا, سارا. (1399). بررسی رابطه مدیریت دانش با نوآوری خدمات در کتابخانههای دانشگاهی. تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی, 54(1), 1-1. doi: 10.22059/jlib.2020.299406.1474 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1338-1026 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/jlib.2020.299406.1474 | |
| dc.identifier.uri | https://jlib.ut.ac.ir/article_77264.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/456991 | |
| dc.description.abstract | ﻫﺪف: هدف این پژوهش تعیین رابطه مدیریت دانش با نوآوری خدمات در کتابخانههای دانشگاهی شهر کرمانشاه است.<br />روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع کاربردی و به روش پیمایشی انجام گرفته است. برای گردآوری دادهها، از پرسشنامه اسلام، آگروال و اکیدا استفاده، و پس از هنجاریابی در میان نمونه پژوهشی توزیع گردید. جامعه آماری پژوهش، شامل 55 نفر از کتابداران کتابخانههای دانشگاهی بودند. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار اسپیاساس انجام گرفت.<br />یافتهها: یافتهها نشان داد که بیشترین میانگین مربوط به متغیر نوآوری در خدمات کتابخانه (39/3) و کمترین میانگین مربوط به اشاعه و انتقال دانش (05/3) بود. همچنین بین کسب و خلق دانش، اشاعه و انتقال دانش، و کاربرد و استفاده از دانش با نوآوری در خدمات کتابخانههای دانشگاهی رابطه مثبت معناداری وجود دارد و همچنین بین مدیریت دانش و نوآوری در خدمات کتابخانههای دانشگاهی رابطه مثبت معناداری دیده شد. بین نوآوری در خدمات و ابعاد مدیریت دانش کتابداران مورد مطالعه بر حسب محل خدمت کتابداران تفاوت معنیداری وجود ندارد.<br />اصالتاثر: باتوجهبه، مطلوب بودن وضعیت مدیریت دانش و نوآوری در خدمات کتابخانههای دانشگاهی (بهجز مؤلفهی اشاعه و انتقال دانش) ضروری است تا مدیران و مسئولان کتابخانههای دانشگاهی در مؤلفهی تسهیم دانش، زمینهی حضور کتابداران را در فعالیتهای اجتماعی و جلسات بحث و گفتگو فراهم ساخته و با برنامهریزی مناسب با ایجاد انگیزه لازم، فرهنگ تسهیم و اشتراک دانش را در بین کتابداران افزایش دهد. مدیران میتوانند از طریق برگزاری جلسات طوفان فکری یا جلسات بازنگری پس از اقدام، فضایی آزاد برای ابراز ایدهها و نظرات کتابداران فراهم کنند. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.publisher | University of Tehran | en_US |
| dc.relation.ispartof | تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Academic librarianship and Information Research | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/jlib.2020.299406.1474 | |
| dc.subject | مدیریت دانش | fa_IR |
| dc.subject | کسب و خلق دانش | fa_IR |
| dc.subject | اشاعه و انتقال دانش | fa_IR |
| dc.subject | کاربرد و استفاده دانش | fa_IR |
| dc.subject | نوآوری خدمات | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطه مدیریت دانش با نوآوری خدمات در کتابخانههای دانشگاهی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | هیات علمی | fa_IR |
| dc.contributor.department | هیأت علمی دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد دانشگاه رازی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی، | fa_IR |
| dc.citation.volume | 54 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 1 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0003-2581-7052 | |