ارزیابی درونی در کتابخانههای دانشگاهی: مطالعه موردی کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان
(ندگان)پدیدآور
شهبازی, رحیمصداقت, دکتر کامراننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، ارزیابی درونی کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان و تعیین وضعیت موجود آن براساس نظر کارشناسان است. این مقاله بر آن است تا با ارائه یک روش برای ارزیابی درونی کتابخانههای دانشگاهی، مدیران و برنامهریزان اینگونه مراکز را در شناخت و بهبود وضعیت کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی یاری رساند.
روش:روش پژوهش براساس ارزیابی، درونی است و برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه، مصاحبه و فرمهای اطلاعاتی استفاده شده است.
یافتهها: یافتهها نشان میدهد که در کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی، پایینترین درصد عاملها مربوط به عامل خدمات و آموزش (39 درصد)، و عامل بودجه (45درصد) میباشد. درصد موفقیت سایر عوامل کتابخانه عبارتند از: مدیریت (5/55 درصد)، نیروی انسانی (58 درصد)، منابع (48 درصد)، سازماندهی (58 درصد) و ساختمان و تجهیزات (57 درصد).
کلید واژگان
ارزیابی درونیاعتبارسنجی
دانشکده ادبیات و علوم انسانی. دانشگاه تربیت معلم آذربایجان
مراکز اطلاعرسانی
شماره نشریه
48تاریخ نشر
2008-10-221387-08-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran




