• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
    • دوره 48, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
    • دوره 48, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه‌های‏ دیجیتال بر اساس الگوی دیجی‌کوال (مورد مطالعه: کتابخانۀ‏ دیجیتال دانشگاه تهران)

    (ندگان)پدیدآور
    جعفربگلو, مریمحمیدی, محسنانوری, شاپورفامیل روحانی, سید علی اکبر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    969.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف از این پژوهش دستیابی به کیفیت مطلوب در خدمات‌رسانی کتابخانه‌های‏ دیجیتال دانشگاهی با استفاده از ابزار دیجی‌کوال است. روش تحقیق: این تحقیق کاربردی و ماهیت آن تحلیلی - پیمایشی است. جامعۀ آماری آن کاربران عضو کتابخانۀ دیجیتال دانشگاه تهران در سه گروه استادان (600 نفر)، دانشجویان (2300 نفر) و کتابداران (1100 نفر) هستند و ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه بوده و برای تحلیل از آزمون ویلکاکسون و تی زوجی استفاده شده و مؤلفه‌ها با آزمون فریدمن رتبه‌بندی شده است. یافته‌ها: شکاف کیفیت خدمات بین وضعیت موجود و مطلوب در مؤلفه‌های قابلیت کاوش (75/0)، پوشش موضوعی و قابلیت استفاده (07/1)، دسترس‌پذیری (12/1)، قابلیت اطمینان (17/1)، دقت و صحت (22/1)، سازمان‌یافتگی (35/1)، قابلیت اعتبار (47/1)، قابلیت مرور (8/1)، پیوندهای فعال (91/1)، رضایتمندی (19/2) و خودکفایی(30/2) به‌ترتیب افزایش را نشان می‌دهد. نتیجه‌گیری: در مؤلفه‌های قابلیت کاوش، پوشش موضوعی و قابلیت استفاده، کمترین شکاف و در خودکفایی، پیوندهای فعال و رضایتمندی بیشترین شکاف بین دو وضعیت موجود و مطلوب وجود دارد.
    کلید واژگان
    ارزیابی
    دیجی‌کوال
    کتابخانۀ دیجیتال دانشگاه تهران
    کیفیت خدمات

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-06-22
    1393-04-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات همدان
    گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی
    استاد گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات همدان

    شاپا
    1338-1026
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jlib.2014.53030
    https://jlib.ut.ac.ir/article_53030.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/456728

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب