تحلیل عوامل مؤثر بر موفقیت بازاریابی اینترنتی در فروش کتب الکترونیک
(ندگان)پدیدآور
رجوعی, مرتضیعزت زاده, مستورهسعیدی, سمیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر شاخصهای بازاریابی اینترنتی بر میزان فروش کتابهای الکترونیک و رتبهبندی آنها از دیدگاه ناشران الکترونیک ایران است.
روش: پژوهش حاضر از نظر هدف،کاربردی و از نظر روش توصیفی - پیمایشی محسوب میشود. در این پژوهش با استفاده از پرسشنامۀ محققساخته نظر ناشران دربارۀ عوامل مؤثر بر موفقیت بازاریابی اینترنتی در فروش کتاب الکترونیک جمعآوری شد. در سال 1393 تعداد ناشران الکترونیک در ایران 60 مورد بود که با توجه به محدود بودن جامعۀ آماری، دادههای پژوهش بهصورت سرشماری گردآوری شدند.
یافتهها: نتایج نشان داد که بهترتیب متغیرهای سهولت برای مصرفکنندگان، حق انتخاب مشتری، مدیریت اقلام محصول، هزینه و مزایا و ارزش برای مشتریان، مهمترین عوامل تأثیرگذار در فروش کتب الکترونیک از دیدگاه ناشران الکترونیک هستند. این یعنی طراحی یک تارنمای چندمنظوره با قابلیت جستوجو و کاربری آسان، اساس بازاریابی اینترنتی در فروش کتابهای الکترونیک است. همچنین تأثیر دو عامل ارتباطات با مشتریان و خدمات پشتیبانی بر فروش کتابهای الکترونیک تأیید نشد.
کلید واژگان
آمیختۀ بازاریابی الکترونیکبازاریابی اینترنتی
فروش کتابهای الکترونیک
کتاب الکترونیک
ناشر الکترونیک
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-06-221394-04-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)دانش آموخته دکتری مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و مدرس دانشگاه
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت نشر، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)
شاپا
1338-1026Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
کارکردهای استقرار دولت الکترونیک در ایران (مورد مطالعه: بانکداری الکترونیک)
زینالی صومعه, پروانه؛ پورعزت, علی اصغر؛ دودانگه, پروین (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2013-03-21)هدف از استقرار دولت الکترونیک ارائة آسان و سریع خدمات دولتی به شهروندان و کسب و کارها میباشد. لذا مقتضیاست دولتها به مثابة نخستین گام برای استقرار دولت الکترونیک، سیستمهای اینترنتی و گروه افزارها و سیستمهایجمعی ...
-
کارکردهای استقرار دولت الکترونیک در ایران (مورد مطالعه: بانکداری الکترونیک)
زینالی صومعه, پروانه؛ پورعزت, علی اصغر؛ دودانگه, پروین (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2013-09-23)هدف از استقرار دولت الکترونیک ارائة آسان و سریع خدمات دولتی به شهروندان و کسب و کارها میباشد. لذا مقتضی است دولتها به مثابة نخستین گام برای استقرار دولت الکترونیک، سیستمهای اینترنتی و گروه افزارها و سیستمهای جمعی را ...
-
تاثیر ارکان شهر الکترونیک بر پیشگیری از جرم در کلان شهر تهران
محمدی مقدم, یوسف؛ گودرزی, قدرت؛ دلاور, علی؛ هندیانی, عبدالله (پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی, 2021-03-21)چکیده: مقدمه: یکی از موضوعات کلیدی که تأثیر بسزایی در برقراری نظم و امنیت در جامعه دارد؛ پیشگیری از جرم است. با توجه به مساله ناامنی و بدنبال آن هدف گذاری در راستای افزایش سلامت جامعه پژوهش حاضر صورت گرفته است. دولتها و ...




