بررسی مقایسهای مدلهای بازاریابی محتوایی از نظر مراحل و فرآیند اجراء
(ندگان)پدیدآور
ناصری, زهرانوروزی, علیرضافهیم نیا, فاطمهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: محتوای جذاب یکی از سه دلیلی است که مردم نشانهای تجاری را در رسانههای اجتماعی دنبال میکنند. چنین محتوایی از آنجا که کاربران را آموزش و نسبت به خرید متقاعد میسازد از اهمیت بالایی برخوردار است و بازاریابی بر اساس آن مستلزم چارچوب و مدل مشخصی است که فرآیندهای لازم برای انجام آن را تبیین کند. از این رو، پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسهای انواع مدلهای بازاریابی محتوایی از نظر مراحل و فرآیند اجراء به دنبال شناسایی و تبیین مراحل و فرآیندهای اصلی بازاریابی محتوایی و درک بهتر آن میباشد. روششناسی: رویکرد پژوهش حاضر اکتشافی است و از روش کتابخانهای جهت شناسایی و بررسی مدل-های بازاریابی محتوایی استفاده میکند. یافتهها: از بررسی و مقایسه 9 مدل فرآیندی بازاریابی محتوایی، چهار مرحله «برنامهریزی؛ تولید؛ توزیع و سنجش» به عنوان اصلیترین مراحل بازاریابی محتوایی شناسایی شدند. نتیجهگیری: بررسی نشان داد از میان مدلهای مورد بررسی مدل دیدنر دربرگیرنده چهار مرحله اصلی شناسایی شده است که میتوان از آن به عنوان مدلی ساده و جامع برای اجراء و پیادهسازی بازاریابی محتوایی نام برد.
کلید واژگان
بازاریابی محتواییبررسی تطبیقی
مدلهای فرآیندی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2018-05-221397-03-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری دانشکده مدیریت دانشگاه تهراندانشیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی ، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
دانشیار علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران




