• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
    • دوره 52, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
    • دوره 52, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه ی به کار گیری آمیخته ی بازاریابی مشتری مداری در کتابخانه های دانشگاهی شهر کرمانشاه(مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه رازی و علوم پزشکی کرمانشاه)

    (ندگان)پدیدآور
    جعفری, افسانهمرادی, محمودزارع, امین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    962.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه‌ی به کار گیری آمیخته‌ی بازاریابی مشتری مداری در کتابخانه‌های دانشگاهی در بین مخاطبان کتابخانه‌های دانشگاه رازی و علوم پزشکی کرمانشاه.روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع کاربردی-پیمایشی است. برای توصیف و تحلیل داده‌ها از آمارهای توصیفی و استنباطی (آزمون یومن ویت-نی و آزمون تی ) استفاده شده است. ابزار پژوهش پرسشنامه ی بازاریابی مشتری مداری بود. جامعه‌ی پژوهش دانشجویان عضو کتابخانه‌های دانشکده‌ی دانشگاه رازی و علوم پزشکی بودند،که تعداد اعضای کتابخانه‌های دانشکده‌ی رازی وکتابخانه‌های دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی جمعا ۱۶۴۹۳نفرشدند. حجم نمونه از طریق فرمول کوکران محاسبه شد که 374 نفر به دست آمد. برای سنجش پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شده است که از پایایی قابل قبولی(r=%89) برخوردار است. یافته ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که مولفه‌های ارزش‌های مورد انتظار مشتری( میانگین ۶۲/۳) و هزینه مشتری (میانگین ۱۶/۱) در دانشگاه رازی نسبت به دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت بهتری برخوردار است و مولفه راحتی مشتری ( میانگین ۵۴/۳) و ارتباط متقابل با مشتری (میانگین ۹۱/۱) دانشگاه رازی نسبت به دانشگاه علوم‌ پزشکی در وضعیت بهتری قرار دارد. نتایج حاصل از آزمون سوالات نشان داد که وضعیت کتابخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی از نظر به کارگیری آمیخته‌ی بازاریابی مشتری مداری با میانگین رتبه ای ۲۰۸/۱۵ نسبت به کتابخانه‌های دانشگاه رازی با میانگین رتبه ای ۱۷۰/۴۱ در شرایط بهتری قرار دارند.اصالت / ارزش: نتایج این پژوهش می‌تواند اطلاعاتی را فراهم آورد که زمینه ساز برنامه ریزی بهتر مدیران جهت ارتقای سطح کتابخانه‌های دانشگاهی.واژه های کلیدی: بازاریابی، آمیخته ی بازاریابی، مشتری مداری، مخاطبان، کتابخانه‌های دانشگاهی
    کلید واژگان
    بازاریابی
    آمیخته‌ی بازاریابی
    مدل مشتری مداری
    کتابخانه‌های دانشگاهی
    مخاطبان

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2018-11-22
    1397-09-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه رازی
    عضو هیئت علمی
    استادیار علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه رازی

    شاپا
    1338-1026
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jlib.2019.265026.1356
    https://jlib.ut.ac.ir/article_70160.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/456685

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب