مقایسه ی به کار گیری آمیخته ی بازاریابی مشتری مداری در کتابخانه های دانشگاهی شهر کرمانشاه(مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه رازی و علوم پزشکی کرمانشاه)
(ندگان)پدیدآور
جعفری, افسانهمرادی, محمودزارع, امیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسهی به کار گیری آمیختهی بازاریابی مشتری مداری در کتابخانههای دانشگاهی در بین مخاطبان کتابخانههای دانشگاه رازی و علوم پزشکی کرمانشاه.روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع کاربردی-پیمایشی است. برای توصیف و تحلیل دادهها از آمارهای توصیفی و استنباطی (آزمون یومن ویت-نی و آزمون تی ) استفاده شده است. ابزار پژوهش پرسشنامه ی بازاریابی مشتری مداری بود. جامعهی پژوهش دانشجویان عضو کتابخانههای دانشکدهی دانشگاه رازی و علوم پزشکی بودند،که تعداد اعضای کتابخانههای دانشکدهی رازی وکتابخانههای دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی جمعا ۱۶۴۹۳نفرشدند. حجم نمونه از طریق فرمول کوکران محاسبه شد که 374 نفر به دست آمد. برای سنجش پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شده است که از پایایی قابل قبولی(r=%89) برخوردار است. یافته ها: یافتههای پژوهش نشان داد که مولفههای ارزشهای مورد انتظار مشتری( میانگین ۶۲/۳) و هزینه مشتری (میانگین ۱۶/۱) در دانشگاه رازی نسبت به دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت بهتری برخوردار است و مولفه راحتی مشتری ( میانگین ۵۴/۳) و ارتباط متقابل با مشتری (میانگین ۹۱/۱) دانشگاه رازی نسبت به دانشگاه علوم پزشکی در وضعیت بهتری قرار دارد. نتایج حاصل از آزمون سوالات نشان داد که وضعیت کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی از نظر به کارگیری آمیختهی بازاریابی مشتری مداری با میانگین رتبه ای ۲۰۸/۱۵ نسبت به کتابخانههای دانشگاه رازی با میانگین رتبه ای ۱۷۰/۴۱ در شرایط بهتری قرار دارند.اصالت / ارزش: نتایج این پژوهش میتواند اطلاعاتی را فراهم آورد که زمینه ساز برنامه ریزی بهتر مدیران جهت ارتقای سطح کتابخانههای دانشگاهی.واژه های کلیدی: بازاریابی، آمیخته ی بازاریابی، مشتری مداری، مخاطبان، کتابخانههای دانشگاهی
کلید واژگان
بازاریابیآمیختهی بازاریابی
مدل مشتری مداری
کتابخانههای دانشگاهی
مخاطبان
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2018-11-221397-09-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشگاه رازیعضو هیئت علمی
استادیار علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه رازی




