• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
    • دوره 51, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
    • دوره 51, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر ارزش ‌ویژه‌ برند بر واکنش‌های رفتاری خریداران کتب دانشگاهی: بررسی نقش میانجی اعتماد و هویت‌برند (مورد مطالعه: انتشارات سمت)

    (ندگان)پدیدآور
    رجوعی, مرتضیپورنگ, علیبهبودی, امید
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر ارزش‌ ویژه برند بر واکنش‌های رفتاری خریداران کتب دانشگاهی از طریق نقش میانجی هویت برند و اعتماد برند در مؤسسه انتشارات سمت است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف، در حوزه پژوهش‌های کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‏ها، تحقیق پیمایشی‌-‌ توصیفی است. جامعه آماری پژوهش دانشجویان رشته‌های علوم انسانی دانشگاه‌های مشهد است که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده متناسب با حجم جامعه، تعداد 400 پرسشنامه در میان آن‌ها توزیع و در نهایت 384 پرسشنامه جمع‌آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. داده‌های جمع‌آوری شده به وسیله نرم‌افزار LISREL تجزیه و تحلیل شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که ارزش ‌ویژه برند بر واکنش‌های رفتاری خریداران کتب دانشگاهی انتشارات سمت از طریق نقش میانجی اعتماد و هویت برند تأثیرگذار است. همچنین مشخص شد که ارزش ویژه برند بر اعتماد و هویت برند تاثیر گذار است و اعتماد نیز بر واکنش های رفتاری خریداران موثر است؛ اما تاثیر هویت برند بر واکنشهای رفتاری خریداران تایید نشد.اصالت/ارزش: برند‌سازی در صنعت نشر کشور موضوعی است که می‌تواند در فضای رقابتی منجر به بهبود عملکرد مؤسسات نشر شود. انتشارات سمت با توجه به آشنابودن آن در میان جامعه دانشگاهی کشور و برخورداری از پیشینه‌ی طولانی در حوزه‌ی صنعت نشر، توانسته است جایگاه مناسبی در انتشار کتب در حوزه‌ی علوم‌انسانی و بالاخص مدیریت پیدا کند.
    کلید واژگان
    ارزش ویژه برند
    واکنش‌های رفتاری
    هویت‌برند
    اعتمادبرند
    انتشارات سمت

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-09-23
    1396-07-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)
    کارشناس ارشد مدیریت نشر، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود

    شاپا
    1338-1026
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jlib.2016.61271
    https://jlib.ut.ac.ir/article_61271.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/456665

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب