بررسی رابطۀ انجام بازیهای رایانهای و میزان مطالعة دانشآموزان مقطع راهنمایی: مطالعة موردی شهر کرج
(ندگان)پدیدآور
شریفی, لیلیشقاقی, مهدیشریفی, صابرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: پژوهش حاضر به بررسی رابطه بازیهای رایانه?ای با میزان مطالعه در میان دانش?آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی شهر کرج در سال 1389 میپردازد.
روش: روش پژوهش پیمایشی است. اطلاعات به دست آمده توسط پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شد. نمونه آماری دانش آموزان مدارس راهنمایی دخترانه و پسرانه شهر کرج? به حجم نمونه 384 نفر? شامل 192 دختر و 192 پسر میباشد.
یافتهها: یافته?های پژوهش حاضر نشان داد که علیرغم مطلوب بودن وضعیت مطالعه دانش?آموزان، دانش?آموزان پسر بیش از دختران مطالعه میکنند و پسران به بازیهای رایانه?ای بیش از دختران میپردازند. همچنین، یافتهها نشان داد که بین مطالعه و معدل دانش?آموزان رابط? معنی?دار مثبتی وجود دارد. بین مطالعه و انجام بازیهای رایانه?ای در این تحقیق رابطه?ای آماری استنباط نگردید. همچنین، تحقیق نشان داد که بین وجود و عدم وجود امکانات بازی رایانه?ای و مطالعه دانش?آموزان رابطه معنی?داری وجود دارد به?طوری که دانش?آموزانی که امکانات بازی رایانه?ای ندارند بیشتر مطالعه میکنند. بین میزان کنترل والدین روی بازی رایانه?ای دانش?آموزان و میزان مطالعه آنها رابطه?ای کشف نگردید.
کلید واژگان
بازی نوجوانانبازیهای رایانهای
کتابخوانی
مطالعه
وضعیت تحصیلی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2011-10-231390-08-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی واحد علوم و تحقیقات تهراندانشجوی دکتری کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه تهران
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز قصر شیرین




