شناسایی مهمترین معیارهای ارزیابی کتاب الکترونیکی فارسی دانشگاهی از دیدگاه کتابداران دانشگاهی شاغل در دانشگاههای دولتی شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
فهیمی فر, سپیدهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی مهمترین معیارهای ارزیابی کتابهای الکترونیکی فارسی دانشگاهی از دیدگاهیکی از گروههای ذی نفع (ناشر، کاربر، کتابدار و نویسنده) کتاب الکترونیکی، کتابداران دانشگاهی است.
روش: روش پژوهش حاضر پیمایشی و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه کتابداران شاغل در دانشگاههای دولتی شهر تهران (کتابخانههای مرکزی و دانشکدهای) است.
یافتهها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد، مهمترین ملاک ارزیابی کتاب الکترونیکی از دیدگاه کتابداران، ملاک توزیع است. از مجموع 125 نشانگر مورد بررسی 30 نشانگر از دیدگاه کتابداران دارای بالاترین میزان اهمیت به هنگام انتخاب یک کتاب الکترونیکی مناسب برای کتابخانه است. دارا بودن فهرست مندرجات، امکان ذخیره کل متن کتاب، امکان انتخاب کتاب در فرمتهای مختلف، دسترسی از راه دور و 24 ساعته و نظایر آن از مهمترین نشانگرهای ارزیابی کتاب الکترونیکی از دیدگاه کتابداران شناخته شدند.
کلید واژگان
تهرانکتاب الکترونیکی فارسی دانشگاهی
کتابخانههای دولتی
کتابداران دانشگاهی
معیار ارزیابی.
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2010-10-231389-08-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran




