مرور دوره 45, شماره 4 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
در آمدی بر روش مهندسی معکوس در نسخهشناسی
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2011-12-22)هدف: آنچه از نسخههای خطی ادامه حیات یافته، از سرنوشتی یکسان برخوردار نبوده است. هر چند آن تعداد از نسخهها که اطلاعاتِ دقیقی در معرفی خود به همراه دارند، کم نیستند، با این حال، رقم قابل توجهی از آنها، در هاله از ابهام ...
-
سخن سردبیر: بین اطلاعرسانی و شایعه
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2011-12-22)حادثه غریبی در تاریخ 12 و 13 فروردین سال 1390 برای حوزه کتابداری و اطلاع رسانی اتفاق افتاد که از جهات عدیده ای قابل تامل است و آن این بود که ظاهرا فردی که هیچگونه مسئولیتی در امر برنامه ریزی در این حوزه را نداشته است به ...
-
مطالعه مقایسهای تاثیر آموزش سواد اطلاعاتی توسط «کتابدار» و «معلم» برارتقای مهارتهای سواد اطلاعاتی دانشآموزان دبیرستانهای هوشمند دخترانه شهر تهران
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2011-12-22)هدف: این پژوهش با توجه به اهمیت آموزش سواد اطلاعاتی به دانش آموزان، ضمن طراحی یک دوره آموزشی، به بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش مهارتهای سواداطلاعاتی از سوی معلم و کتابدار در دو دبیرستان هوشمند پرداخته است، و سعی در یافتن ...
-
وضعیت مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی تخصصی شهر تهران
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2011-12-22)هدف: این پژوهش به بررسی وضعیت مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی تخصصی در شهر تهران میپردازد. روش: این پژوهش با یک رویکرد کمی و با استفاده از روشهای مطالعات کتابخانهای و پیمایشی در 131 ...
-
کیفیت یادگیری در مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاهی؛ مطالعهای کیفی
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2011-12-22)هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر کیفیت یادگیری الکترونیکی در مراکز آموزش الکترونیکی است. روش: در این تحقیق از روش تحقیق کیفی پدیدار شناسی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش مدیران و خبرگان مراکز یادگیری ...



