نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیثربی, سید علی محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T18:51:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T18:51:54Z
dc.date.available1399-08-01T18:51:53Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T18:51:54Z
dc.date.issued2011-06-22en_US
dc.date.issued1390-04-01fa_IR
dc.identifier.citationیثربی, سید علی محمد. (1390). اقلیت، اکثریت و فلسفه مشروعیت. مطالعات حقوق خصوصی, 41(2), 321-335.fa_IR
dc.identifier.issn2588-5618
dc.identifier.issn2588-6622
dc.identifier.urihttps://jlq.ut.ac.ir/article_29664.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/455785
dc.description.abstractدر این مقاله ضمن طرح بیان تاریخی شهید زیدبن‌علی(ع) در نفی اکثریت مذموم، مسئله اکثریت و اقلیت در قرآن کریم با اکثریت و اقلیت مصطلح در علوم سیاسی مقایسه و به این نتیجه رسیده است که اکثریت «لایعقلون و لایعلمون» در قرآن اکثریت مخالفین انبیاء و راه حق است و اصطلاح اکثریت و اقلیت در علوم سیاسی مربوط به امور حکومتی و اجرایی در زمینه انتخاب یک راه حل و یا فرد اصلح از بین صالحین است. به این معنی نه تنها اکثریت بلکه اقلیت مشارک نیز ممدوح است و ضرورت اجتماعی و از نظر فلسفه اجتماعی اسلام نیز جدایی از جماعت مذموم و همراهی با حق‌طلبان ممدوح و مطلوب است. نهایت، صلاحیت امری واقعی است نه انتخابی و انتخاب، قبول مشروع است نه مشرع.fa_IR
dc.format.extent194
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمطالعات حقوق خصوصیfa_IR
dc.relation.ispartofLaw Quarterlyen_US
dc.subjectاقلیتfa_IR
dc.subjectاکثریتfa_IR
dc.subjectزیدبن علی (ع).fa_IR
dc.subjectملتfa_IR
dc.titleاقلیت، اکثریت و فلسفه مشروعیتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentپردیس قم، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume41
dc.citation.issue2
dc.citation.spage321
dc.citation.epage335


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد