انعقاد قرارداد الکترونیک و حمایت از مصرف کننده
(ندگان)پدیدآور
بختیاروند, مصطفینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
قرارداد الکترونیک نیز مانند قرارداد سنتی حاصل اجتماع ایجاب و قبول است؛ اما به دلیل وضعیت ویژه قراردادهای نخست و اعلام اراده در محیط مجازی و به خصوص با توجه به نیاز مصرف کنندگان به حمایت کافی در چنین فضایی، قواعدی نوین در قوانین مربوط به تجارت الکترونیک گنجانده شده که هدف آنها حصول اطمینان از آگاهی کامل مصرف کننده پیش از پذیرش ایجاب است. در این مقاله ابتدا ایجاب الکترونیک و قواعد حاکم بر آن و در ادامه مسایل مربوط به قبول مصرف کننده را مورد بررسی قرار می دهیم.
قرارداد الکترونیک نیز مانند قرارداد سنتی حاصل اجتماع ایجاب و قبول است؛
کلید واژگان
ایجاب الکترونیکحمایت از مصرف کننده
سیستم دوکلیکی.
قبول الکترونیک
قرارداد الکترونیک
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2011-03-211390-01-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهرانشاپا
2588-56182588-6622




