دوره 44, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
معاهدۀ حق مؤلف سازمان جهانی مالکیت فکری (WCT)
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-04-21)معاهدۀ حق مؤلف سازمان جهانی مالکیت فکری که بهاختصار WCT گفته میشود، معاهدهای بینالمللی در زمینۀ حقوق مؤلف است که دولتهای عضو سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به تاریخ 20 دسامبر 1996 در ژنو تصویب کردهاند. این معاهده ...
-
حق فسخ و انفساخ قراردادهای پیمانکاری دولتی (تحلیل موردی مقررات شرایط عمومی پیمان)
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-04-21)حق فسخ قراردادهای پیمانکاری دولتی به دو علت، تخلفات پیمانکار و تدارک مقتضیات منافع عمومی، در شرایط عمومی پیمان تعبیه شده است. در خصوص تخلفات پیمانکار، موجبات آن بهصراحت در مادۀ 46 شرایط عمومی پیمان درج گردیده است. اما در ...
-
تأثیر سن بر شهادت؛ از دید روانشناسی و حقوق
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-04-21)علم اعتباری حقوق در برابر دیگر علوم تجربی و انسانی هیچگاه تولیدکننده نبوده، بلکه همیشه مصرفکنندۀ نتایج و مفروضات سایر علوم مخصوصاً روانشناسی بوده است . بنابراین، یافتههای جدید روانشناسی درخصوص حافظۀ کودکان و بزرگسالان ...
-
معیارتقسیم مسئولیت میان عاملان زیان، در نظام کامن لا و حقوق کشورهای رومی- ژرمنی
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-04-21)در فرض اینکه زیاندیده بههمراه عامل زیان در ایجاد خسارت دخالت داشته باشد، مسلماً باید تقسیم مسئولیت صورت گیرد و از میزان غرامتی که به زیاندیده پرداخت میشود، کاسته شود. همچنین در فرضی که چند عامل در وقوع زیان به دیگری ...
-
نگاهی نو به مبانی مسئولیت مدنی دارندگان خودرو
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-04-21)مشهور این است که مسئولیت مدنی دارندگان خودرو مبتنی بر یکی از نظریههای فرض تقصیر، تعهد به حفاظت، خطر یا ترکیبی از آنها باشد. بر پایۀ این نظریهها، دارندۀ خودرو اگر قرارداد بیمۀ اجباری مسئولیت مدنی نبندد، خود ...
-
مالکیت و آزادی
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-04-21)مالکیت و آزادی، دو ارزش و فضیلت مهم برای انسانهاست. برخلاف نظر نخست، این دو ارزش پیوندی بسیار محکم و رابطهای متقابل دارند. آنها نهتنها میتوانند مبنای یکدیگر قرار گیرند، بلکه در صورت خروج از تعادل، هرکدام میتوانند بر ...
-
ماهیّت حقوقی بازخرید کالاهای انبارشده در شرکتهای فروش مستقیم
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-04-21)یکی از روشهای فروش محصولات، «فروش مستقیم» است. شرکتهایی که از این شیوه استفاده میکنند، محصولات تولیدی خود را تنها بهواسطۀ توزیعکنندگان خود، به مصرفکنندههای نهایی میفروشند. در این روش، توزیعکنندگان محصولات شرکت را ...



