بهبود یادگیری واژه های تخصصی حسابداری بهای تمام شده با استفاده از بازی جدول کلمات متقاطع
(ندگان)پدیدآور
خواجوی, شکرالهزیاری, سارانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش تعیین میزان موفقیت ابزارهای غیرسنتی کمک آموزشی در افزایش علاقهی دانشجویان به حسابداری و در نتیجه، بهبود یادگیری آنها است. با مطالعه 50 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی در رشتههای مدیریت مؤسسه آموزش عالی فاطمیه شیراز در نیمسال اول تحصیلی 97-96 ، تاثیر بازی جدول کلمات متقاطع در درک بهتر واژهها و مفاهیم اصلی درس بهای تمام شده مورد بررسی قرار گرفت. این بازی در قالب 6 جدول کوچک و 1 جدول بزرگ طراحی و اجرا شد. درنهایت، پس از کنترل دفعات مشارکت دانشجویان در بازی، تاثیر امتیازات کسبشده بر عملکرد آنها در امتحان مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشاندهنده وجود رابطه مثبت معنادار بین متوسط امتیازات کسبشده دانشجویان از بازی جدول و عملکرد امتحانی آنان بود اما بین دفعات حضور دانشجویان در بازی و عملکرد نهایی آنها رابطه معناداری یافت نشد. همچنین، نتایج بررسی نظرات مشارکتکنندگان در ارتباط با تاثیر بازی جدول بر یادگیری و انگیزه آنها با استفاده از پرسشنامه 5 طبقهای لیکرت، نیز نشان داد که از نظر دانشجویان این بازی سرگرمکننده، چالشانگیز و مؤثر در یادگیری مفاهیم تخصصی است. یافتههای این پژوهش نشان دهنده ضرورت توجه بیش از پیش به ابزارها و شیوههای نوین و خلاقانه در آموزش دروس حسابداری است.
کلید واژگان
ابزار کمک آموزشیجدول کلمات متقاطع
مطالعه موردی
درس بهای تمام شده
شماره نشریه
42تاریخ نشر
2019-09-231398-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتIslamic azad university
سازمان پدید آورنده
استاد حسابداری دانشگاه شیراز، شیراز، ایران.دانشجوی دکتری حسابداری دانشگاه شیراز، شیراز، ایران.
شاپا
2228-59382322-1321




