تأثیر بازاریابی رابطهمند بر عملکرد مالی شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار
(ندگان)پدیدآور
حقیقی نسب, منیژهرستمی, محمد رضاخوب بخت, فرزانهحکیمی فر, نازنیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش به بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند بر عملکرد مالی شرکت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار با استفاده از مدل هافمن در قلمرو زمانی 1390 تا 1394 پرداخته است. جهت آزﻣﻮن فرضیهها از ﻣﺪل رﮔﺮﺳﯿﻮن ﺧﻄﯽ ﭼﻨﺪ ﻣﺘﻐﯿﺮه استفاده شده است. روش آﻣﺎری این پژوهش، روش دادههای ﻣﻘﻄﻌﯽ و ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ است. نتایج نشان داد بین نقد شوندگی سهام و تمام ابعاد بازاریابی رابطهمند بهجز ارزیابی روابط با سهامداران، رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. یافتههای دیگر پژوهش بیان کرد بین بازده سهام و تمام ابعاد بازاریابی رابطهمند به جز تعهد، رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. از سوی دیگر به بررسی تأثیر ابعاد بازاریابی رابطهمند بر روی هزینه سرمایه پرداخته شد که در مورد گرایش به روابط، ارزیابی روابط، تعهد و اعتماد با هزینه سرمایه شواهدی یافت نشد. اما ارتباط بین عمل متقابل و هزینه سرمایه رابطه مثبت و معناداری بدست آمد.
کلید واژگان
روابط سرمایهگذاربازاریابی رابطه مند
گرایش به روابط با سهامداران
ارزیابی روابط با سهامداران
شماره نشریه
42تاریخ نشر
2019-09-231398-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتIslamic azad university
سازمان پدید آورنده
دانشیار، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا(س)، تهران، ایراناستادیار، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا(س)، تهران، ایران،
کارشناس ارشد، مدیریت مالی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی،دانشگاه الزهرا(س)، تهران،ایران
دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا(س)، تهران،ایران
شاپا
2228-59382322-1321




