• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • حسابداری مدیریت
    • دوره 12, شماره 42
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • حسابداری مدیریت
    • دوره 12, شماره 42
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر بازاریابی رابطه‌مند بر عملکرد مالی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار

    (ندگان)پدیدآور
    حقیقی نسب, منیژهرستمی, محمد رضاخوب بخت, فرزانهحکیمی فر, نازنین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    850.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش به بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند بر عملکرد  مالی شرکت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار با استفاده از مدل هافمن در قلمرو زمانی 1390 تا 1394 پرداخته است. جهت آزﻣﻮن فرضیه‌ها از ﻣﺪل رﮔﺮﺳﯿﻮن ﺧﻄﯽ ﭼﻨﺪ ﻣﺘﻐﯿﺮه استفاده‌ شده است. روش آﻣﺎری این پژوهش، روش داده‌های ﻣﻘﻄﻌﯽ و ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ است. نتایج نشان داد بین نقد شوندگی سهام و تمام ابعاد بازاریابی رابطه­مند به‌جز ارزیابی روابط با سهامداران، رابطه مثبت و معنی‌دار وجود دارد. یافته‌های دیگر پژوهش بیان کرد بین بازده سهام و تمام ابعاد بازاریابی رابطه­مند به ‌جز تعهد، رابطه مثبت و معنی‌دار وجود دارد. از سوی دیگر به بررسی تأثیر ابعاد بازاریابی رابطه­مند بر روی هزینه سرمایه پرداخته شد که در مورد گرایش به روابط، ارزیابی روابط، تعهد و اعتماد با هزینه سرمایه شواهدی یافت نشد. اما ارتباط بین عمل متقابل و هزینه سرمایه رابطه مثبت و معناداری بدست آمد.
    کلید واژگان
    روابط سرمایه‌گذار
    بازاریابی رابطه مند
    گرایش به روابط با سهامداران
    ارزیابی روابط با سهامداران

    شماره نشریه
    42
    تاریخ نشر
    2019-09-23
    1398-07-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات
    Islamic azad university
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا(س)، تهران، ایران
    استادیار، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا(س)، تهران، ایران،
    کارشناس ارشد، مدیریت مالی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی،دانشگاه الزهرا(س)، تهران،ایران
    دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا(س)، تهران،ایران

    شاپا
    2228-5938
    2322-1321
    URI
    http://jma.srbiau.ac.ir/article_14411.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/455315

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب