محافظهکاری اجتماعی و تمایل به مدیریت سود: یک رویکرد رفتاری
(ندگان)پدیدآور
باقری, منصوربنیمهد, بهمننیکومرام, هاشمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این تحقیق رابطه میان محافظهکاری اجتماعی و مدیریت سود را از دیدگاه رفتاری مورد بررسی قرار می دهد. محافظه کاری اجتماعی به معنی پایبندی افراد به سنت ها و ارزش های اجتماعی است. مبانی نظری تحقیق از طریق مطالعات کتابخانه ای و داده های تحقیق از طریق پرسشنامه جمعآوری شده است. فرضیه تحقیق بر اساس روش همبستگی و از طریق ازمون رگرسیون چند متغیره مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که رابطهای مستقیم و مثبت میان سطح محافظهکاری اجتماعی و تمایل به مدیریت سود از نوع فرصت طلبانه وجود دارد. همچنین شواهد این پژوهش نشان می دهد مردان در مقایسه با زنان تمایل بیشتری به مدیریت سود فرصت طلبانه دارند. رتبه شغلی و تجربه کاری رابطه معنی داری با مدیریت سود فرصت طلبانه ندارد.
کلید واژگان
محافظه کاری اجتماعیمدیریت سود فرصت طلبانه و رویکرد رفتاری
شماره نشریه
29تاریخ نشر
2016-07-221395-05-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتIslamic azad university
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم وتحقیقاتاستادیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
استاد گروه حسابداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم وتحقیقات
شاپا
2228-59382322-1321




