مدیریت هزینه بین سازمانی: مفاهیم، رویه ها و الزامات
(ندگان)پدیدآور
رهنمای رودپشتی, فریدونغلامی جمکرانی, رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
گسترش بکارگیری نظام تولید چابک و استفاده روزافزون شرکتها از برون سپاری فعالیتها، مدیریت هزینه دربرای دستیابی به مدیریت ،(IOCM) طول زنجیره ارزش را ضروری ساخته است. مدیریت هزینه ب ین سازمانیهماهنگ و مشارکتی هزینه ها در سرتاسر زنجیره ارزش توسط سازمانها، استفاده میشود. مقاله حاضر تلاش داردادبیات موضوعی مدیریت هزینه بین سازمانی، رویه ها، شیوه ها، سازه های موثر در بکارگیری و منافع آن را تبییننماید. مدیریت هزینه بین سازمانی به فعالیتها، فرآیندها و شیوه هایی اشاره دارد که مدیران را قادر به مدیریت هزینههایی که فراسوی مرزهای سازمانی وجود دارد، می نماید. هزینه یابی هدف بین سازمانی، هزینه یابی کایزن بین سازمانی، حسابداری آشکار و اشتراک گذاری اطلاعات از جمله رویه های IOCMمیباشند. مدیریت هزینه داخلی، ظرفیت جذب و یکپارچگی الکترونیکی سه قابلیت ضروری جهت کاربستIOCMمیباشند . نتایج مطالعه نشان می دهد کهIOCM میتواند موجبات بهبود عملکرد کلی هرشرکت در زنجیره ارزش را فراهم آورد
کلید واژگان
مدیریت هزینه بین سازمانی(IOCM)مدیریت هزینه داخلی (ICM)زنجیره ارزش
شماره نشریه
29تاریخ نشر
2011-06-221390-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتIslamic azad university
سازمان پدید آورنده
نویسنده مسئول و طرف مکاتبهندارد
شاپا
2228-59382322-1321




