• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • حسابداری مدیریت
    • دوره 7, شماره 2(پیاپی 21 )
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • حسابداری مدیریت
    • دوره 7, شماره 2(پیاپی 21 )
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر ویژگی های مدیریت صاحبکار بر اعتماد حسابرسان

    (ندگان)پدیدآور
    باقرپور ولاشانی, محمد علیظفرزاده, سمیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    320.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تحقیق حاضر عامل اعتماد را، به عنوان یک عامل زیربنایی در درک چگونگی شکل گیری، توسعه و تکاملروابطی که میان حسابرسان و مدیران شرکت وجود دارد، در 179 نفر از حسابرسان شاغل در مؤسسات عضوجامعه ی حسابداران رسمی در رده های سازمانی شریک یا مدیر، سرپرست ارشد، سرپرست و حسابرس ارشدبررسی مینماید. عوامل مختلفی می تواند بر اعتماد حسابرسان نسبت به مدیریت صاحبکار تأثیرگذار باشند که درمقاله حاضر ویژگی های مدیریت صاحبکار به عنوان طرف اعتماد شونده و یکی از ابعاد بسیار تأثیر گذار بر اعتماد،مورد بررسی قرار می گیرد. به منظور جمع آوری اطلاعات لازم برای انجام پژوهش، از پرسشنامه استفاده شده و ازآنجایی که پرسشنامه استاندارد شده ای برای انجام پژوهش وجود نداشت، پرسشنامهای متناسب با ماهیت و موضوعپژوهش و بر اساس نتایج تحقیقات قبلی توسط پژوهشگران پژوهش حاضر طراحی گردید. به کمک این پرسشنامهنوع تأثیر (افزایش، کاهش یا بیتأثیر) و میزان اهمیت (خیلی کم، کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد) 18 مورد ازویژگی های مدیریت شرکت صاحبکار به عنوان طرف اعتماد شونده در 5 طبقه شامل توانایی مدیریت صاحبکار،خیرخواهی و نوع دوستی مدیریت صاحبکار، رعایت هنجارها و تعهد به ارزش های اخلاقی توسط مدیریتصاحبکار، مسئولیت پذیری و پاسخگویی مدیریت صاحبکار، و شهرت مدیریت صاحبکار مورد بررسی قرار گرفت.استیودنت تک نمونهای تجزیه و -T اطلاعات گردآوری شده، به کمک آزمون رتبه علامت دار ویلکاکسون و آزمونتحلیل شد. نتایج تحقیق نشان می دهد که از دیدگاه حسابرسان رعایت هنجارها و تعهد به ارزش های اخلاقی،توانایی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی مدیریت، و شهرت مدیریت صاحبکار (به ترتیب اولویت) بر اعتماد آنها بهمدیریت صاحبکار تأثیر گذار می باشند.
    کلید واژگان
    اعتماد
    تردید حرفهای
    ویژگی های شخصیتی مدیریت صاحبکار

    شماره نشریه
    221
    تاریخ نشر
    2014-06-22
    1393-04-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات
    Islamic azad university
    سازمان پدید آورنده
    مسئول مکاتبات
    ندارد

    شاپا
    2228-5938
    2322-1321
    URI
    http://jma.srbiau.ac.ir/article_2921.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/455034

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب