ارایه مدلی جهت ارتقای مسئولیت پذیری اجتماعی مدیران در موسسات مالی و بازرگانی استان گیلان
(ندگان)پدیدآور
هاشمی, سید محمودآقایی پور فطرتی, حسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این پژوهش به منظور ارایه مدل ارتقای مسئولیت پذیری اجتماعی مدیران در موسسات مالی و بازرگانی استان گیلان، نخست با استفاده از تحلیل محتوای استقرایی؛ با شناسایی 596 کد مفهوم، کدگذاری و دسته بندی آنها در سه مرحله نهایتا 199 شاخص اصلی؛ در پنج بعد و 24 مولفه، تبیین و در ادامه با استفاده از تکنیک دلفی سه مرحله ای در بین 32 نفر از خبرگان علمی و اجرایی، این شاخص ها مورد جرح و تعدیل قرار گرفت. نهایتا الگوی ارتقای مسئولیت پذیری اجتماعی مدیران در موسسات مالی و بازرگانی استان گیلان در پنج بعد وجدان کاری (5 مقوله) ،اخلاق حرفهای(5 مقوله) ،اعتماد سازمانی(6 مقوله) ،عدالت سازمانی(4 مقوله) ورفتار شهروندی سازمانی(5 مقوله) ارائه شد. در مرحله دوم تحقیق، حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 384 نفر برآورد شد و پس از گردآوری دادهها، تجزیه و تحلیل آماری داده های پژوهش در دو سطح توصیفی با استفاده از شاخص های آماری(نظیر فراوانی، درصد و میانگین) و سطح استنباطی( آزمون لوین، آزمون تی تست)، تحلیل عاملی تاٌییدی، با استفاده از Spss 22 وLisrel8.54 و Excel صورت گرفت. معناداری ضرایب و پارامترهای بدست آمده ابعاد وجدان کاری ، اخلاق حرفهای، اعتماد سازمانی، عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی نشان داد که تمامی ضرایب بدست آمده، معنادار می باشند
کلید واژگان
مسئولیت پذیری اجتماعیوجدان کاری
اخلاق حرفهای
اعتماد سازمانی
عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2020-08-221399-06-01
ناشر
انجمن حسابداری مدیریت ایرانIranian Management Acounting Association
سازمان پدید آورنده
دکتری مدیریت بازرگانی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمالدانشجوی دکتری مدیریت و برنامه ریزی امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال




