ارائه مدل هزینه یابی زنجیره تأمین در صنعت آشامیدنی
(ندگان)پدیدآور
شبانی خفری, غلامرضانوروش, ایرجپناهیان, حسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در دنیای رقابتی و متلاطم امروز، سازمان ها نیازمند اطلاع دقیق از تغییرات در هزینه هایی هستند که شرکت می بایست به دلایل ایجاد ارزش های جدید در طول زنجیره تامین در مقاطع زمانی نزدیک به هم ایجاد نماید. در این تحقیق سعی شده است تا با مرور ادبیات تحقیق در زمینه هزینه یابی زنجیره تامین ، نسبت به طراحی داشبوردی جهت پیش بینی و برآورد هزینه های زنجیره تامین اقدام گردد. برای این منظور پس از بررسی ادبیات هزینه یابی زنجیره تامین و بررسی دامنه و هدف از طراحی داشبورد ، با استفاده از مدل های ریاضی و بکارگیری داده های واقعی تولید و فروش در استان تهران در مجموعه شرکت زمزم ایران و شرکت زمزم تهران داده های 22 دوره زمانی از فروردین 1395 تا دی ماه 1396 مربوط به موضوع مطالعه این تحقیق، طراحی مدل داشبرد هزینه یابی زنجیره تامین(CHCDM)و استفاده از نرم افزارهای تخصصی در خصوص تهیه گزارشات به هنگام در حوزه هوش تجاری اقدام به طراحی مدل داشبورد برآورد هزینه های زنجیره تامین و گزارشات تحلیل حساسیت گردید. یافته های پژوهش نشانگر توانایی مدل در برآورد هزینه های زنجیره تامین برای دوره های مورد نظر و در سطح فعالیت تعریف شده می باشد.
کلید واژگان
داشبرد مدیریتزنجیره تامین
برآورد هزینه و هزینه یابی
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01
ناشر
انجمن حسابداری مدیریت ایرانIranian Management Acounting Association
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری ، گروه حسابداری ، واحد کاشان ، دانشگاه آزاد اسلامی، کاشان ، ایراناستاد ، گروه حسابداری دانشگاه تهران، تهران ، ایران (نویسنده مسئول)
دانشیار گروه حسابداری ،واحد کاشان ، دانشگاه آزاد اسلامی، کاشان ، ایران




